חדשות בארץ

מקומם: מזון לא כשר מוגש לתלמידים בטיולים – למנהלים לא נערך שימוע

ועדת החינוך של הכנסת קיימה דיון בנושא כשרות המזון בפעילויות בית ספריות. באחרונה פורסם שתלמידים קיבלו בעת טיול שנתי נקניקים וגבינות יחד. לטענת נציג משרד החינוך "האחריות היא של מנהל ביה"ס"

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

ועדת החינוך של הכנסת קיימה היום (שני) דיון בנושא כשרות המזון בפעילויות בית ספריות. זאת עקב תלונות על כך שךאחרונה בית ספר בדרום הגיש לתלמידיו בעת טיול שנתי נקניקים וגבינות יחד בארוחת בוקר.

בדיון הודה נציג משרד החינוך שמתקבלות עשרות תלונות במהלך השנה, ואולם על אף שהמשרד אמור לפקח ולערוך שימוע למנהלי בית הספר – צעד זה לא ננקט.

על פי סעיף הפעלת ספק ההזנה בחוזר מנכ"ל משרד החינוך, מחויבים ספקי המזון לספק מזון כשר ולהציג תעודת כשרות.

יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב (ש"ס) ביקש לבדוק מדוע לא מבוצע פיקוח הדוק על כשרות המזון במיוחד בטיולים ומדוע לא זומנו האחראיים לשימוע.

גל כפרי, ממונה הטיולים במשרד החינוך, השיב: "ביציאה לכל אחד מאלפי הטיולים בשנה האחריות היא של מנהל ביה"ס. כמו שהמנהל נדרש לתאם אבטחה ואוטובוס מחברות בעלי אישורים, כך גם בנושא המזון. משרד החינוך הוא לא זה שמקבל את האישורים מהספקים. ועדת הטיולים המחוזית בודקת מידי שנה כ-60 אירועים בהם התגלו ליקויים. רכז הטיולים ומנהל ביה"ס יכולים להיקרא לשימוע אצל מנהל מחוז וזה חמור מאוד. עד כה לא היה שימוע על נושא של אוכל לא כשר".

אושרת לוי, אימא לילדה בחינוך הממלכתי שהשתתפה בטיול בו הוגשו גבינות ונקניקים בארוחת הבוקר, העידה בדיון: "אנחנו משפחה מסורתית ומבדיקה שערכתי, מסתבר שאין הקפדה על כשרות ובטיחות המזון בכל פעם שיש לינת שטח בטיול בית ספר. בטיול שנתי של הבת שלי אכלו נקניקים וגבינות בארוחת הבוקר. תחת החום והלחות שהיו שם, התלמידים אפילו התבקשו להכין כריכים שיספיקו עד הערב".

"כתבתי למשרד הבריאות והצבעתי על חשש לתחלואה בהובלת המזון בצידניות לטיול מאילת לרמת הגולן, אבל הם ענו לי שזה לא עניינם. משרד החינוך השיב לי שאכן היה ערבוב בשר וחלב, אבל הנקניקים והגבינות היו בשולחנות במרחק סביר זה מזה ושזה היה לפי הכללים של הזנת שטח".

תגיות:משרד החינוךטיול שנתיכשרות המזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה