מעניין

מפתיע: מה קרה לאיש שבילה 93 ימים מתחת למים?

הניסוי של 'אדון מים עמוקים' הלא הוא מפקד הצי האמריקני לשעבר ג'וזף דיטורי - ממשיך לרתק את הקהילה המדעית בעולם, ובפרט את רופאיו האישיים של האיש שחי כבר 93 ימים בבידוד מתחת למים

אא

הניסוי של 'אדון מים עמוקים' הלא הוא מפקד הצי האמריקני לשעבר ג'וזף דיטורי - ממשיך לרתק את הקהילה המדעית בעולם, ובפרט את רופאיו האישיים של האיש שחי כבר 93 ימים בבידוד מתחת למים. דיטורי קיבל על עצמו לשהות במים העמוקים בבידוד למשך 100 ימים, כדי לראות כיצד הגוף האנושי יגיב לכך, וכידוע, הצליח לשבור שיא שהייה במעמקי הים מבלי להוריד את לחץ האוויר. 

בן 55, הוערך על ידי חובשים שמדדו את החיוניות שלו, כמו גם את הטלומרים שלו - רצף ה-DNA שמתחבר לקצה הכרומוזומים. הטלומרים בדרך כלל מתדלדלים ככל שאנו מזדקנים, אבל אלו של דיטורי ארוכים כעת ב-20 אחוזים מאשר כאשר צלל במרץ.

להזכירכם, מפקד הצי האמריקני לשעבר, שכן במהלך החודשים האחרונים במעבדת מחקר ימי לשעבר שהפכה למלון תת-ימי ב-1986 בתחתית לגונה בעומק 9 מטרים בקי לארגו, פלורידה.

"המדדים הרפואיים מראים שאני צעיר היום בעשר שנים יותר ממה שהייתי כשרק נכנסתי לניסוי", התבטא דיטורי השבוע בבדיחות, כאשר סיים את סדרת הבדיקות שהוכיחו כי אכן בריאותו השתפרה פלאים.

חובשים שביצעו בדיקת טלומרים ברצף הגנטי של דיטורי בן ה-55, אמרו כי הם ארוכים בעשרים אחוזים, וכי הכולסטרול שלו נחתך בחצי. 

כעת אומרים רופאיו כי 'הלחץ שמתחת למים, שאותו ניתן להרגיש בחדר היפרברי או מה שנקרא 'תא חמצן' - שיפרה גם תפקודי המוח שלו. תאי הגזע שלו גדלו פי עשר יותר מאשר היו בתחילת המחקר".

על מטרת הניסוי שלו התבטא דיטורי ואמר כי מהיום הראשון הרצון שלו לא השתנה. "אני רוצה לעורר השראה לדורות הבאים, שיתעניינו בניסויים מדעיים וילמדו על גוף האדם ועל האופן שבו הוא מתמודד ומתפקד בסביבה קיצונית. אין ספק שהסקרנות היא זו שהובילה אותי לכאן", סיכם.

 

תגיות:מיםניסוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה