בריאות ותזונה

ריח רע מהפה? זה מה שהרופא ממליץ לעשות

מצחצחים שיניים בוקר וערב והריח לא פוסק? יתכן שאתם גורמים לעצמכם נזק מתמשך. לריח רע מהפה יש יותר מכמה סיבות, ומשחת השיניים שלכם היא, כנראה, אחת מהן. מריחים את השינוי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

למרבה הצער, מי שיש לו ריח רע מפה הוא האחרון לדעת. זאת לא בדיחה, זאת עובדה. רוב האנשים פשוט לא מעירים זה לזה על ריח פה (אם כי זה דבר מאוד נפוץ) – הם פשוט מתרחקים. אחד מתוך 4 אנשים יסבול מריח רע מהפה בשלב כלשהו בחייו, ורוב האנשים מתעוררים עם ריח רע מהפה באופן קבוע. האם יש מה לעשות כדי לפתור את הבעיה המציקה? הרופא האמריקאי דר' ברג מציע כמה פתרונות פשוטים שיפתיעו אתכם.

 

מה זה בעצם ריח פה?

הסיבות לריח רע מהפה יכולות להיות מגוונות. החל ממזונות שגורמים לכך, כמו שום, גבינות מסוימות וקפה, ועד לבעיות במערכת העיכול. רוב האנשים לא מודעים לכך שהטיפול המקובל היום לריח פה הוא בעצם אחד הגורמים העיקריים לריח פה חוזר ונשנה.

"צריך לזכור שהפה שלנו הוא חלק ממערכת גדולה בהרבה – מערכת העיכול", אומר דר' ברג,  "כחלק ממערכת גדולה ופעילה, הוא מושפע ישירות מהמתרחש בה". בהרצאותיו השונות המועברות ברשת מסביר ד"ר ברג כי צריכת סוכר, למשל, היא הגורם מספר 1 לתופעה. הסוכר מזין חיידקים לא ידידותיים במעיים ובחלל הפה. החיידקים יוצרים חומצה שפוגעת בשיניים ובחניכיים, ומכאן הדרך לריח פה לא נעים היא קצרה. מובן שגם בעיות שונות במערכת העיכול גורמות לריח רע מפה.

אחד הדברים הנפוצים שכולנו עושים כדי לפתור את בעיית הריח הוא לצחצח שיניים במשחה המכילה פלואוריד. משחה כזו אכן הורגת את החיידקים שגורמים לריח רע מהפה, אך במקביל מחסלת כל חלקה טובה של חיידקים ידידותיים שתפקידם להגן ולמנוע ריח כזה. מי פה המכילים אלכוהול עושים עבודה דומה למשחת הפלואוריד – בדומה לאנטיביוטיקה שהורגת את כל החיידקים אצלכם בגוף, הטובים והרעים. כך יוצא שאנחנו מחסלים את הגורם לריח רע בטווח הקצר, אך בעצם גורמים לו להופיע בטווח הארוך שוב ושוב.

 

אז מה אפשר לעשות?

  • לפי דר' ברג, כדאי להחליף משחת שיניים ולצחצח במשחה שלא מכילה פלואוריד, ולהימנע ממי פה שמכילים אלכוהול.
  • בנוסף כדאי לצרוך תה ירוק ואפילו להשתמש בו לשטיפת פה (כמובן לאחר קירור, לא כשהוא חם).
  • כיום נמכרים מסטיקים מיוחדים המכילים חומר טבעי "קסיליטול" – הקסיליטול הוא חומר טבעי שנמצא בפירות, ירקות וקלחי תירס. בניגוד לסוכר, שמזין את החיידקים המייצרים חומצה שפוגעת בשיניים, הקסיליטול עוצר את פעולת החיידקים ומונע יצירת פלאק והיווצרות חורים. מסטיק כזה אולי עולה יותר ממסטיק רגיל אך בהחלט פועל למניעת הריח הרע.
  • ירקות המכילים כלורפיל גם הם מצוינים למניעת ריח רע מפה. הכלורופיל מדמה במבנה שלו את ההמוגלובין, ולכן צריכת כלורופיל מסייעת לזרימת הדם הטבעית של הגוף ולניקוי רעלים. כיוון שהכלורופיל נוגד חמצון, הוא מונע כיבים ומחלות בקיבה, מטהר את הכבד ומונע אבנים בכליות. נסו להוסיף לתזונה שלכםחסה, מלפפונים, עלי תרד, מנגולד, פטרוזיליה ועוד. מערכת העיכול שלכם וכמובן הפה – יגידו תודה.
  • למניעה מיידית של הריח אפשר ללעוס פטרוזיליה או עלי מנטה.
  • למניעה מתמשכת כדאי לצרוך חומץ תפוחים טבעי על בסיס קבוע.

מובן שאם הבעיה ממשיכה לאורך זמן, כדאי להתייעץ עם רופא, שכן כפי שאומר דר' ברג, פעמים רבות ריח רע מהפה הוא רק סימפטום לבעיות עיכול שכדאי מאוד לטפל בהן בזמן ולא להזניח.

רק בריאות!

כל האמור בכתבה זו הוא לצורך מידע בלבד, אין לראות בכתבה זו תחליף לייעוץ רפואי.

תגיות:ריח רע מהפהפהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה