חדשות כלכלה

כולן מעלות מחירים, חברה אחת החליטה לעשות לזה סוף

בזמן שמחירי החלב, הקפה והפסטה עולים - יצרנית הטחינה החליטה להוריד מחירים ב-3%. הבעיה: היא לא יכולה לוודא שזה מגיע לכיס של הצרכן

  • י"ט סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחרי עליית מחירי החלב, הקפה, הפסטה ומה לא בעצם - אזרחי ישראל כבר הבינו שירידת מחירים אמיתית לא נראית באופק. אנשים מוותרים על רכישת מוצרים בסיסיים בעקבות התייקרות חדה במוצרי המזון. רק החודש הם קראו איך חברות כמו שטראוס, תנובה, אסם, טרה, ויליפוד, דיפלומט וקימברלי-קלארק מעלות מחיר. 

בזמן שזה המצב בישראל, חברת "אחוה", המובילה את שוק הטחינה בישראל, הודיעה כי היא מורידה מחירים ב-3%. מנכ"ל החברה, יואב מלאך, אמר לחדשות 12: "הייתה לנו אפשרות. טחינה מיוצרת משומשום, אז קנינו שומשום במחיר קצת יותר נמוך ויכולנו להוריד. אז הורדנו. עד סוף השנה אנחנו סגורים עם חומר גלם, ויכולנו להביא את הקנייה הטובה הזאת למחיר טוב לצרכן".

חברות המזון טוענות להגנתן כי העלייה בזינוק מחירי החשמל, הארנונה, הדלק והמים גרמה לכך. בסוף, הכל מתגלגל לצרכן. על השאלה איך החברה תוודא שההוזלה תגיע לכיס של הצרכנים ולא לקמעונאים השיבו בחברה: "לצערנו, אין לנו שליטה על זה. אנחנו רק יכולים לקוות שהקמעונאים יגלגלו את זה לכיס הצרכנים. החברה שלנו, באופן עקבי, תמיד שמרה על מחירים שפויים, גם לפני ירידת המחיר הזו. אנחנו הכי זולים בשוק, בפער משמעותי. טחינה הוא מוצר תחרותי ואנחנו הסמן הימני של המחיר. אנחנו גאים בזה. במוצרים שלנו, לרוב גם הקמעונאים לא מרוויחים מדי".

על השאלה כמה עולה לייצר בקבוק טחינה וכמה זה עולה בחנות הסביר המנכ"ל מלאך: "עולה לנו סביב 6-7 שקל, כשברווח קמעונאי המחיר מגיע לעשרה שקלים. 70% ממחיר הטחינה זה השומשום. אנחנו יודעים להביא שומשום במחיר טוב. רוכשים אותו בעיקר מאתיופיה".  

האם חברות אחרות יילכו בעקבותיו? נראה כי מדובר רק בשאלה של זמן. אחרת, גם בישראל יחל מרד צרכני.

תגיות:יוקר המחיהטחינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה