<"link rel="canonical" href="https://www.hakolhayehudi.co.il/item/security/%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%95%D7%96%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%9E%D7%98%D7%95%D7%95%D7%97__%D7%94%D7%A4%D7%99%D7%92%D7%95%D7%A2%D7%99%D7%9D_%D7%A0%D7%9E%D7%A9%D7%9B%D7%99%D7%9D_%D7%95%D7%A6%D7%94_%D7%9C_%D7%9E%D7%A1%D7%A8%D7%91_%D7%9C%D7%A9%D7%A0%D7%95%D7%AA_%D7%9B%D7%99%D7%95%D7%95%D7%9F/">

טורים אישיים - כללי

שגרת פיגועים: מתי הממשלה וצה"ל ישנו את המדיניות?

"התושבים והחיילים ממתינים כברווזים במטווח לפיגוע הבא, והתסכול וחוסר האונים גוברים". אלחנן גרונר על החיים הבלתי אפשריים של תושבי יהודה ושומרון תחת אימת הטרור

(צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)(צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)
אא

שעת ערב אמש (שלישי). תושב הר ברכה עושה את דרכו ממקום לימודיו באוניברסיטת אריאל אל ביתו. לקראת סוף הירידות מצומת תפוח לכיוון הכפר חווארה, פותח מחבל בירי כבד על הרכב.

התושב ממשיך בנסיעה מהירה ובמנהלת גב ההר חובר לכוחות רפואה, שם מתברר גודל הנס. 12 קליעים פגעו ברכב, חלקם בדלת הקדמית, אך הנהג יצא עם רסיס קטן בגב.

כוחות צבא שסרקו באזור הירי איתרו נקודת מרבץ ובה כ-20 תרמילי קלצ'ניקוב, מה שמלמד ככל הנראה על כך שמדובר באותה חוליית מחבלים שביצעה שורת פיגועים באזור ובהם ירי על אוטובוס ועל רכב בין צומת תפוח למגדלים, אירועים שגם הם הסתיימו בנס ללא נפגעים.

לפי החשד המחבל נמלט לכפר ביתא הסמוך, כפי שקרה גם בפיגועים קודמים.

שלשום התרחש בנקודה קרובה פיגוע דריסה בו נפצעו קל ובינוני שני חיילים. המחבל נתפס במחסום בכניסה לשכם כשברכבו סכין.

למרות שורת הפיגועים הארוכה, צה"ל לא מחליף דיסקט וממשיך לצד הגדרות משימה של "לחימה בטרור" גם בהגדרות משימה של "שמירה על הסדר", ואף "שמירה על מרקם חיי האוכלוסייה" - אוכלוסיית האויב. כמעט ואין מחסומים, ההסתה הערבית פורחת, ונשקים נמצאים בכפרים ובערים הערביות כמו לחמניות טריות.

הבוקר התברר כי הצבא הסיר את המחסום שהוצב לכמה ימים בסמוך לחרמש שבצפון השומרון לאחר רצח מאיר תמרי הי"ד.

"הדם שלנו נשפך לחינם", כתב בנימין הורגן ששכל את רעייתו אסתר הי"ד בפיגוע בצפון השומרון, ונישא בשנית לאמה של טל, ששכלה בשבוע שעבר את בעלה מאיר תמרי הי"ד. "שבוע בדיוק אחרי הרצח הנורא של מאיר תמרי הי"ד כאילו כלום לא קרה. מחסום פתוח, רכבים פלסטינים עוברים חופשי ללא כל בדיקה. העמידו שני חיילים חמודים, שאנחנו מאוד אוהבים ומחבקים, מול הצומת, אך ההוראות הן לבדוק 'רכב חשוד' שזה אומר בפועל, כלום!!!".

הורגן צילם בוידאו את המחסום הפתוח ואמר כי התושבים יסרבו לעבור על המצב בשתיקה.

גם בשומרון התנועה הבוקר זרמה כמעט כרגיל. ציר גלעד נחסם אתמול לכמה שעות לתנועת ערבים, אולם רק בשל הפגנה של כמה עשרות תושבים יהודים.

החלטות צה"ל נובעות מהחשיבות שרואים שם בשמירה על שגרת היום של האויב, וחיזוק הרשות הפלסטינית אל מול חמאס. גם המעורבות ההולכת וגדלה של "אנשי מנגנונים" של הרש"פ בפיגועים בפועל, דבר שמתווסף להסתה הקשה ומימון המחבלים בידי הרש"פ, לא מביאה לשינוי המדיניות של צה"ל או של הממשלה.

בינתיים התושבים והחיילים ממתינים כברווזים במטווח לפיגוע הבא, והתסכול וחוסר האונים גוברים.

פורסם לראשונה באתר הקול היהודי.

תגיות:יהודה ושומרוןטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה