ונשמרתם

חוקרים מזהירים מפני הממתיק הזה, שעלול לפגוע ב-DNA

משתמשים בסוכרלוז? מחקר חדש קובע כי הוא עלול לפגוע בשרשרת ה-DNA שלכם ולא רק

אא

אנשים רבים פונים לתחליפי סוכר מלאכותיים כדי להפחית את צריכת הקלוריות שלהם, אך עוד ועוד עדויות הולכות ונאספות אודות הסכנות הבריאותיות שקשורות לחומרים שמהם הם עשויים. 

כעת, מחקר חדש מצא שחומר כימי בשם 'סוכרלוז-6-אצטט' שנמצא בסוכרלוז ונמכר בין היתר גם תחת השם המסחרי 'SPLENDA' - גורם נזק לשרשרת ה-DNA. 

את הנתונים הללו מפרסמים חוקרים משתי אוניברסיטאות מצפון קרוליינה - אוניברסיטת סטייס ואוניברסיטת צ'פל היל. 

החוקרים, שחשפו רקמות מעי אנושיות לסוכרלוז כדי לבחון את ההשפעות שלו על בריאות המעיים ואת הסיכויים של מי שמשתמש בו ללקות בסרטן - חזרו עם ממצאים מדאיגים: "הכימיקל הזה הוא גנו-טוקסי", הם קובעים ומסבירים כי כשמו כן הוא - פוגע במידע הגנטי שבתוך התאים. 

תוצאות המחקר פורסמו לאחרונה בכתב עת רפואי-מדעי בשם Journal of Toxicology and Environmental Health.

מובילת המחקר, הדוקטורנטית סוזן שיפמן אמרה בראיון ל- Medical News Today כי מדובר בסכנה של ממש, שהממצא המשכנע ביותר שלה הוא שהחומר הכימי בסוכרלוז לא רק פגע בתאי הדם האנושיים אלא ש"הוא יכול לגרום לדלקת ואפילו לסרטן באפיתל המעי האנושי".

זאת ועוד: החוקרים בודדו את החומר הכימי של הסוכרלוז אל תוך מבחנות עם רקמות אנושיות, ומצאו לתדהמתם כי סוכרלוז גם גרם לדליפת מעיים או עשה נזק משמעותי לרירית המעי, ושמו נקשר גם ללחץ חמצוני ולמחלות לב. 

"במשך שנים רבות, ממתיקים מלאכותיים נחשדו כבעלי השפעות מסרטנות", הוסיפה גם ד"ר דניאל לאונרדו, מומחית לרפואה פנימית ואונקולוגיה רפואית, מהפיליפינים. "המחקר הזה הוא עוד דחיפה לחיזוק ההשערה הזו. אני מאמינה שכבר ביססנו את המחקר הבסיסי לתאוריה והנתונים המקדימים כבר קיימים".

למרות שהתוצאות מעוררות דאגה, החוקרים עוד יצטרכו לבדוק את ההשפעות מרחיקות הלכת הללו על חולים אמיתיים ולא בתוך מבחנות - ומהבחינה הזו, החוקרים מוגבלים. 

"הממצאים מעלים פוטנציאל לממצאים שדורשים מחקר נוסף, אך אינם משקפים באופן מעשי ומוחלט את ההשפעה לנטילה של הסוכרלוז מדי פעם, על הבריאות", אמר רופא נוסף בשם ד"ר דמיאנוס. 

לדברי ד"ר שיפמן, שלבי המחקר הבאים שלהם יהיו בחינה של ההשפעה הביולוגית של סוכרלוז, כשמשלבים אותו עם ממתיק מלאכותי נוסף בשם acesulfame-K, שלעתים משלבים אותו עם הסוכרלוז במוצרי מזון שונים. 

תגיות:ונשמרתםסוכרלוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה