ונשמרתם

שומר נפשו ירחק: 5 סיבות שיגרמו לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם נוגעים בתירס

אם אתם סובלים מכאבי בטן, חרדות, מעי רגיז ועוד - אולי כדאי שתבדקו רגישות לתירס. כן, כן, קראתם נכון. לא די בכך שרוב התירס שבא אל פינו מהונדס גנטית, הוא אף מכיל בתוכו בקטריה שמשתמשים בה לחומרי הדברה. ראו הוזהרתם

אא

בין אם אתם יודעים את זה ובין אם לא, בין אם אתם אוהבים תירס ובין אם לא - כדאי שתדעו שכיום התירס הוא המצרך הכי נצרך בעולם, וממנו מייצרים חומרי בסיס כמו עמילן תירס, שמשולבים בשלל מוצרים אחרים בתעשיית המזון כגון עוגיות, ממרחים ורטבים שונים, קטשופ, מיצי פירות, עוגיות, בצקים ועוד. 

אנחנו צרכנים של תירס אם נרצה או לא נרצה, אלא שכדאי גם שנדע מהי הבעייתיות בצריכת רמה גבוהה מדי של עמילן תירס - שאמנם עשיר בפחמימות וקלוריות אך ריק מרכיבים אחרים שהם באמת חשובים לבריאותנו כמו חלבונים, ויטמינים וסיבים תזונתיים. 

בתירס יש גם מעט אומגה 6 ואומגה 3 החיוניים לשמירה על בריאותנו החל מאיזון של רמת ההורמונים בגוף וכלה בתהליך ייצור של הורמונים שעוזרים במיגור דלקות. מה קורה במידה ולא נזהרנו, וצרכנו  יותר מדי מאכלים מעובדים שיש בהם סירופ תירס, עמילן תירס ועוד? אתם לא רוצים לדעת: דיכאון, אנמיה, מחלות לב, מחלות כלי דם, סוכרת, שומנים בדם וכולסטרול, סרטן, חרדות, מיגרנות, חולשה כללית ועוד. 

מבין כל סוגי הדגנים, למעשה אפשר לומר שהתירס הוא הדגן הכי לא בריא שיש. 

חמש הסיבות שבגינן אתם צריכים להתרחק ממנו או להשתדל להמעיט את צריכת המוצרים שהוא מופיע בהם בשלל גווניו וצורותיו:

 

1. עתיר בקלוריות וסוכר 

בכוס אחת של תירס יש 488 קלוריות (כן, קראתם נכון). זו כמות ענקית לכל הדעות, עבור כל אדם. 

ואם משווים את זה לכמות החלבונים, הרי ש-0.5 גרם או 3% מהכמות המומלצת של רמת הברזל ביום - הם ממש לא מה שאתם מייחלים לגוף שלכם. 

אהה, ולמקרה ששכחנו, אחוז הפחמימות לכל הקטוגניים למיניהם למשל, עומד על 117 יחידות לכוס של 128 גרם. 

תירס הוא בעל ערך גליקמי גבוה מאוד, ומחקרים רבים מצביעים על קשר בין ערך גליקמי לבין הסיכוי המוגבר לחלות במחלת לב כלילית וסוכרת מסוג 2.

 

2. התירס מהונדס גנטית ברובו

על פי דיווחים עדכניים, רוב התירס שמיוצר ומשווק כיום בשוק עבר הנדסה גנטית, כך לפי כתב העת 'מדעי הביולוגיה'. 

בתחקיר ענק שפורסם במגזין יוקרתי פורסם כי בארה"ב יש חברות שהן בעלות מונופול על חוות לגידול תירס, והללו חולשות גם על מפעלים לייצור ושיווק מוצרים שונים של תירס מהונדס גנטית. 

 

3. פרוטאין בתירס - אאוט

באופן כללי אין בעיה עם פרוטאין, אבל מחקרים שבוצעו על התירס המהונדס מצאו כי הפרוטאין שנמצא בתירס דוודקא - מבלבל את הגוף ואת מערכת החיסון שלנו, שמזהה אותו בכלל כגלוטן. זו גם הסיבה אגב, שמי שרגיש לגלוטן רגיש פעמים רבות גם לתירס. 

 

4. סיבי תאית - אאוט

באופן כללי, סיבים תזונתיים חשובים ביותר למערכת העיכול שלו, אלא שיש סוג אחד שיכול להיות הרסני במיוחד עבורו - התאית. או במילים אחרות, הסיבים התזונתיים שנמצאים בתירס ברמה גבוהה והגוף שלנו לא ממש יודע לעכל אותם. סיבים נוספים שהגוף שלנו מתקשה לעכל ונמצאים בדגנים נוספים לרבות התירס הם פרולמינים, שעשויים במצבי קיצון להביא להתפתחות של דלף במעי. 

כמו כן, התירס מכיל חלבוני 'לקטין' שגם אותם הגוף מתקשה לעכל, ומי שרגיש טיפה יותר, אפילו שאינו מוגדר כרגיש לתירס אלא שהגוף שלו ספציפית רגיש לחלבון הזה - עלול לפתח דלקות שונות בגוף וגירויי יתר במעיים. 

 

5. איך הגעתם מתירס להדברה? פשוט מאוד

רכיב נוסף מסוכן שיש בתירס הוא בקטריה בשם  בצילוס טורינגיאנסיס (Bacillus thuringiensis) - שבתעשיית ההדברות (כן, כן, שמעתם נכון) ממש אוהבים אותה, ומוסיפים אותה לחומרים שונים של הדברה. לסיכום: שומר נפשו ירחק. 

תגיות:תירסבריאותסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה