חדשות בעולם

סערה באירלנד: בכמה יימכר עט הכסף של צורר היהודים היטלר ימ"ש?

סערה באירלנד: עיפרון מצופה כסף שהיה שייך לצורר היהודים ימ"ש אדולף היטלר ועליו חריטה של האותיות A.H המסמלות את ראשי התיבות של שמו - מוצעת למכירה על ידי בית מכירות פומביות מקומי, בסכום אגדי. ומה אמר מנהל בית המכירות, שהצליח להרגיז ובצדק את הקהילה היהודית בעולם?

אא

סערה באירלנד: עיפרון מצופה כסף שהיה שייך לצורר היהודים ימ"ש אדולף היטלר ועליו חריטה של האותיות A.H המסמלות את ראשי התיבות של שמו - מוצעת למכירה על ידי בית מכירות פומביות מקומי, בסכום אגדי. 

המכירה הזו הצליחה להרגיז את הקהילה היהודית העולמית לא רק בשל כך שהעיפרון שייך למי שרצח שישה מיליון יהודים, אלא על אמירתו המקוממת של מנהל בית המכירות. 

"העיפרון הזה הוא מתנת יום הולדתו של היטלר שאותה קיבל ביום הולדתו ה-52, והוא עשוי ממתכת לבנה עם ציפוי כסף", נכתב לצד תמונת העט. לדברי בעלי בית המכירות, קרל בנט, העט עומד למכירה במחיר כל כך יקר, היות ויש ערך לפריטים ש"משמרים פיסת עבר", לדבריו. 

מי שמסר את העט לבית המכירות הוא אספן שהעדיף להישאר אנונימי, שאומר כי רכש אותו באותו בית מכירות לפני למעלה מ-20 שנה, ושמר עליו בקנאות מאז. כעת, יוצא העיפרון היקר למכירה בסכום של למעלה מ-360,000 ש"ח (או ליתר דיוק, 92 אלף אירו),והוא מבטיח כי מי שירכוש אותו יקבל גם תמונה אותנטית של היטלר מהזמן שבו קיבל את המתנה, כהוכחה שזהו אכן העט שלו. 

בנט, שהתראיין לעיתון הבריטי 'גרדיאן' אמר כי כאספן של פריטים צבאיים יוקרתיים בעצמו - "חפצים אלה משמרים פיסת עבר שלנו, ויש להתייחס אליהם כאל אובייקטים היסטוריים". מה שעצבן והרתיח את הקהילה היהודית בעולם הוא משפט נוסף שהוסיף בנט באגביות, כשאמר ש"זה לא משנה אם הסיפור שאנו מתייחסים אליו היה אחד האפלים והשנויים במחלוקת בהיסטוריה המודרנית".

תגיות:נאציםמכירה פומביתאירלנדצורראדולף היטלרימח שמם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה