בריאות ותזונה

שותים ונרגעים: מהם 5 המשקאות הכי טובים להורדת לחץ דם?

סובלים מלחץ דם גבוה? אתם חייבים להכיר את המשקאות האלו. חלקם טעימים, חלקם פחות, אבל כולם ללא יוצא מן הכלל מועילים מאוד בהורדת לחץ דם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נתון מדאיג למדי מגלה שאחד מכל 5 ישראלים סובל מיתר לחץ דם. האם זה מפתיע? ובכן, לא כל כך. יוקר המחיה, מלחמות, עומס בכבישים וסתם מזג אוויר חם יכולים בהחלט לגרום למתח, שהוא אחד הגורמים העיקריים לעליית לחץ דם. יחד עם זאת, אפשר להירגע, יש בהחלט מה לעשות כדי לטפל במצב.

 

מה זה בעצם לחץ דם?

לחץ דם הוא הלחץ שמפעיל הדם על דפנות כלי הדם. לחץ דם גבוה מאוד או נמוך מאוד עלול להוביל להחלשת הגוף והרעה במצב הבריאותי.

 

מה גורם ללחץ דם גבוה?

על לחץ הדם משפיעים גורמים גנטיים וסביבתיים כמו גם פעילות גופנית, תזונה עישון ומתח.

לחץ נפשי מעלה את רמות הקורטיזול בכלי דם ובכך גורם ללב לעבוד קשה יותר.

שומן בטני לוחץ על כלי הדם ועל הלב ובכך משפיע על זרימת הדם.

חוסר בוויטמינים כמו ויטמין D, C, מגנזיום ופוטסיום יכול גם הוא להשפיע על עלייה בלחץ הדם.

ליקטנו לכם 5 משקאות (מפתיעים) שיכולים לעזור בהורדת לחץ דם. צריך רק לנסות.

1. תה היביסקוס

תה צמחי שעשוי מפרח ההיבסקוס. חולטים את התה במים רותחים למשך 3-4 דקות, פעמיים ביום, ושותים במשך 6 שבועות לפחות. מחקרים מראים שתה זה יעיל כמו תרופה בזכות האנטוציאנינים הנמצאים בו.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

2. מים עם שום

יתכן שזה לא המשקה המועדף עליכם אבל מי שום יכולים להיות לכם לעזר רב בכל הנוגע להורדת לחץ דם.

אופן ההכנה:

יש למעוך 2 שיני שום, לסחוט מעט לימון ולהוסיף כפית שמן זית בחצי ליטר מים. לערבב ולהניח במקרר לשעה. לשתות בכל בוקר על בטן ריקה. ניתן להמתיק בממתיק טבעי.

איך זה עובד? בשום יש מרכיב מדלל דם שנקרא בשם אליצין. מולקולת האליצין נוצרת בעקבות כתישת שיני השום .חשוב לערבב את שמן הזית, כיוון שהוא עוזר לגוף לספוג את החומר.

 

3. מיץ סלרי

אם יש לכם מסחטת פירות וירקות קשים, אתם יכולים לסחוט לעצמכם מיץ סלרי טרי מדי יום. אך גם טחינת גבעולי סלרי עם מים בבלנדר תעשה את העבודה. הסלרי מכיל כימיקלים שגורמים להורדת הקורטיזול ובכך מפחיתים משמעותית את רמת המתח בגוף. תופתעו לגלות שבמקביל להורדת לחץ הדם גם השינה שלכם תשתפר, וכן עור הפנים יהיה קורן יותר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

4. משקה אלקטרוליטי

משקאות אלקטרוליטיים הם משקאות המכילים פחמימות קלות לעיכול, ונועדו לספק אנרגיה זמינה. למשקה אלקטרוליטי שמכינים בבית יש יתרונות בריאותיים עצומים, לצד העובדה שיש בהם הרבה פחות סוכר מכאלו שנמכרים בחנויות. משקה זה שתכינו בעצמכם מלא בוויטמינים, בפוטסיום ובמגנזיום - כולם חומרים שמורידים לחץ דם, ותומכים במערכת החשמלית של הלב על מנת שיפעם בקצב אחיד.

להכנת המשקה יש לטחון במעבד מזון את החומרים הבאים: כוס אוכמניות כחולות, לימון עם הקליפה, חצי אבוקדו, חצי ליטר מים – ולשתות מדי יום.

 

5. תה אשווגנדה

אשווגנדה הוא צמח מרפא המסייע לעמוד במצבי לחץ. נמצא בשימוש ברפואה ההודית מזה מאות שנים. מעולה לאיזון מערכות הגוף, מסייע בהורדת רמת הקורטיזול ומגביר את תפקוד בלוטת התריס. ניתן לרכוש את האבקה בחנויות הטבע, ולחלוט תה לפי ההוראות.

חשוב להזכיר שתזונה מאוזנת, נשימות עמוקות במשך היום, יציאה לטבע, אכילה בריאה ופעילות גופנית גם הם תורמים לשמירה על לחץ דם בריא וכדאי מאוד לשלב אותם בסדר היום. רק בריאות!

כתבה זו מיועדת למסירת מידע בלבד ואין לראות בה תחליף לייעוץ רפואי אישי. לפני כל לקיחת תוסף או שינוי תזונתי יש להיוועץ ברופא שלך.

תגיות:לחץ דםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה