חדשות בארץ

"אובדן גדול": המערכת הפוליטית מתאבלת על פטירת הגאון הרב אדלשטיין זצוק"ל

במערכת הפוליטית מגיבים בכאב על פטירתו של מרן ראש הישיבה, הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל. הנשיא יצחק הרצוג: "אובדן גדול לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו"

  • י' סיון התשפ"ג
(צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)(צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:47)

המערכת הפוליטית מגיבה הבוקר (שלישי) בכאב על פטירתו של מרן ראש הישיבה, הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל.

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "יחד עם המוני בית ישראל בארץ ובעולם אני כואב את פטירתו של מרן ראש ישיבת פוניבז', הגאון הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל".

"הרב אדלשטיין היה מנהיג רוחני בעל שיעור קומה עצום שגדלותו בתורה וביראה השפיעה על דורנו ותשפיע לדורות קדימה. תפיסתו התורנית-יהודית – שמצאה את ביטויה לא אחת בעקרונות החינוכיים שאותם הורה לרבים – ראתה את העם ולא פחות מכך את האדם. זה אובדן גדול לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תנחומים למשפחתו, תלמידיו ומוקיריו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, ספד לרב: "אנחנו מבכים מרה, יחד עם כל בית ישראל, את פטירתו של מרן, רבן של כל בני הגולה, ראש הישיבה, אשר הנהיג את עם ישראל במשך שנים רבות, הנהיג אותנו את 'דגל התורה', והיה מורה דרך בכל הנושאים המשמעותיים על סדר היום. אנחנו מצטערים צער עצום על לכתו מאיתנו. האיש שהיה גאון וצדיק, וכל הוראותיו והדברים שלימד אותנו היו למשיב נפש ולמורה דרך. גדולה האבידה ואין לה תמורה. מי ייתן לנו תמורתו. אנחנו מצטערים בדמע על פטירתו".

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, ספד גם הוא לראש הישיבה: "יחד עם כל בית ישראל, תלמידיו הרבים ומוקירי זכרו, אני מבכה מרה את הסתלקותו לגנזי מרומים של מרן הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל, ראש ישיבת פוניבז' ונשיא מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'".

"הרב זצוק"ל היה חטיבה אחת של תורה ויראת שמים, לחם בעוז למען קודשי ישראל ושמירת השבת, שריד לדור דעה שזכה להעמיד רבבות תלמידים וקיבל כל אדם שחילה את פניו לעצה ולתבונה בסבר פנים יפות. 'וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

יו"ר ש"ס אריה דרעי ביכה את לכתו של הרב: "'נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים'. בלב מוכה הלם ויגון נסתלק מאיתנו שריד לדור דעה, ראש הישיבה הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל. אוי לה לספינה שאבד קברניטה. ברוך דיין  האמת".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', כתב בצער: "תּוֹרָה תּוֹרָה חִגְרִי שַׂק וְהִתְפַּלְּשִׁי בֲַּעפָרִים אֵבֶל יָחִיד עֲשִׂי לָךְ מִסְפַּד תַּמְרוּרִים. אני כואב יחד עם כל בית ישראל  את הסתלקותו של הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל, מנהיג גדול, תלמיד  חכם וגאון בתורה. אוי לו לדור שאבדו קברניטיו. ברוך דיין האמת".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הספיד: "ברוך דיין האמת. צער רב ויגון קודר בכל שדרות היהדות הנאמנה על הסתלקותו לשמי מעלה של מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצוקללה"ה, ענק התורה וענק ההנהגה. מרן ראש הישיבה זצוק"ל כיוון את כולם כיצד ללכת בדרך התורה, חינך במשך עשרות שנים אלפים רבים של תלמידים לתורה ויראה והנהיג בעוז עד ימים אלו רבבות מעמך בית ישראל בכל הנושאים שעל הפרק. וַכָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה".

שר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, מסר: "בעצב וביגון רב קיבלתי את ההודעה המרה על פטירתו של ראש הישיבה מרן הרב אדלשטיין זצ"ל. מרן הקדיש את כל חייו ללימוד התורה למען עם ישראל. דגל ופעל רבות לאחדות העם ולחינוך ילדי ישראל. אני שולח תנחומים לבני משפחתו ולרבבות תלמידיו".

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "קיבלתי בכאב עמוק את הידיעה על פטירתו של מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין - מענקי המנהיגות היהודית בדורנו. מנהיגותו, תפילותיו וברכותיו של הרב היו נתונות תמיד לטובת כלל הציבור הרחב. גישתו ועצותיו בנושאים שעמדו  על סדר היום הלאומי, היו תמיד נטועות באהבת ואחדות ישראל. אני מבקשת להשתתף בצערם הכבד של רבים בעם היהודי בישראל ובתפוצות, שאבלים היום על לכתו. שר וגדול נפל בישראל. יהי זכרו ברוך".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, כתב: "הצטערתי לשמוע על לכתו של הרב אדלשטיין זצ"ל לעולמו. 100 שנות היסטוריה אישית ולאומית היו לו, וסימלו את האדם שהיה. מאבקים בלתי מתפשרים לטובת עם ישראל לצד יחס חם וחיבוק לכל מי שהיה בקרבתו".

"הרב אדלשטיין היה אדם של מעשה ושל הבנת נפש. ההבנה כי לכל אדם דרך משלו - הייתה נר לרגליו, וכך אמר: 'לפעמים בני אדם מתנהגים שלא כפי טבעם הישר מחמת חשבונות וטעויות שונות, וכגון מי ששקוע בלימודו ואינו רוצה לדבר דברים בטלים, עד כדי כך שאינו שם לב להתייחס כראוי לבני ביתו ולסובבים אותו'. בתקופת הקורונה הרב אדלשטיין סייע להציל נפשות רבות בישראל עם פסיקותיו והנחיותיו. הוא היה אדם חכם, צלול ופרגמט - אך מעל הכל, היה אדם האוהב את עמו".

סגנית שר האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר, ספדה: "‏מרן הרב גרשון אדלשטיין היה גדול דור, איש בעל שיעור קומה עצום. 100 שנות חיים של תורה והנהגה. הלכותיו היו מגדל אור לשומעי לקחו והארת פניו לכל אדם הייתה מופת של ענווה. פטירתו היא אבידה גדולה לעולם התורה, החינוך והחסד. זכר צדיק לברכה".

ח"כ קטי שטרית מסרה: "'נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים'. ‏כואבת יחד עם כל בית ישראל על פטירתו של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין זצ״ל".

"‏אהבת התורה פעמה במרן אדלשטיין והוא הקדיש את כל חייו ללימוד התורה למען עם ישראל, היה מורה דרך לרבים ופעל רבות לאחדות העם ולחינוך ילדי ישראל. ‏אני מוסרת את תנחומיי הכנים לרבבות בעולם היהודי כולו השרויים באבל קשה על לכתו. ‏יהי זכרו ברוך".

ח"כ בועז ביסמוט ספד: "עוד גאון גדול בתורה שעוזב אותנו. קיבלתי בצער ובכאב גדול את ההודעה על פטירתו של הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל, נשיא מועצת גדולי התורה וראש ישיבת פוניבז'. הרב אדלשטיין גידל דורות של תלמידים, הותיר אחריו מורשת מפוארת של אהבה ללא גבולות לתורת ישראל, לעם ישראל, למדינת ישראל ולארץ ישראל כולה. ברוך דיין האמת".

תגיות:יצחק הרצוגהרב גרשון אדלשטייןיצחק גולדקנופף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה