חדשות בעולם

מדוע האזין ראש ממשלת הודו לפרקי תהילים?

ממשלת הודו הזמינה את רב הקהילה היהודית לחנוכת בניין חדש, הוא קרא פרק תהילים וראש הממשלה נרנדרה מודי האזין בקשב רב

  • י' סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ממשלת הודו הזמינה את רב הקהילה היהודית בניו דלהי לקרוא פרק תהילים במהלך חנוכת בניין הפרלמנט החדש, ומי שנכח שם היה לא אחר מראש הממשלה נרנדרה מודי, שהאזין בקשב רב.

על פי הדיווח, הרב יחזקאל יצחק מלקאר הגיע למקום כשלצדו מנהיגים מהודו. הוא בחר להקריא להם את פרק כ"ג בתהילים: "מִזְמוֹר לְדָוִד ה' רֹעִי לֹא אֶחְסָר. בִּנְאוֹת דֶּשֶׁא יַרְבִּיצֵנִי עַל מֵי מְנֻחוֹת יְנַהֲלֵנִי. נַפְשִׁי יְשׁוֹבֵב יַנְחֵנִי בְמַעְגְּלֵי צֶדֶק לְמַעַן שְׁמוֹ. גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי. תַּעֲרֹךְ לְפָנַי שֻׁלְחָן נֶגֶד צֹרְרָי דִּשַּׁנְתָּ בַשֶּׁמֶן רֹאשִׁי כּוֹסִי רְוָיָה. אַךְ טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי כָּל יְמֵי חַיָּי וְשַׁבְתִּי בְּבֵית ה' לְאֹרֶךְ יָמִים".

שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון, סיפר: "זאת מחווה יפה מצד הממשלה. למרות שכיום נותרה קהילה יהודית די קטנה בהודו, ההודים מתייחסים אליהם בכבוד כפי שנהגו במשך 2,500 שנה של חיים יהודים במדינה". גם הקונסול הכללי של ישראל במומבאי, קובי שושני, לא נשאר אדיש לאירוע וצייץ בטוויטר: "מזל טוב מכל הלב לתושבי הודו ולראש הממשלה מודי על חנוכת בניין הפרלמנט החדש. התרגשתי מאוד לצפות בתפילה היהודית בטקס. תחי הדמוקרטיה".

ראש ממשלת הודו האזין לקולו הערב של הרב והחזן יחזקאל והתרגש מהמחווה.

תגיות:ראש הממשלההודותהילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה