חדשות בארץ

באישון לילה: ישיבת חומש התמקמה במשכנה הקבוע

ישיבת חומש התמקמה הלילה במשכן הקבע באדמות המדינה, זאת לאחר שלפני חודשיים כברה הצעת החוק לביטול חוק ההתנקות בשומרון

  • ט' סיון התשפ"ג
(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)
אא

התרגשות גדולה בחומש: ישיבת חומש התמקמה הלילה (שני) במשכן הקבע באדמות המדינה - כמה מאות מטרים מהמקום בו שכנה עד היום. המבצע התקיים כחודשיים לאחר שהכנסת אישרה את ביטול חוק ההתנתקות בשומרון.

מדובר בעוד שלב בהסדרת הישיבה. במיקום החדש של הישיבה הוצבו קרוואנים שבהם היא תפעל. יצוין כי זו הפעם הראשונה מאז ההתנתקות ב-2005 שבה מוצבים בחומש מבנים שכאלו.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיע למקום לפנות בוקר, וקבע מזוזה בכניסה לבית המדרש של הישיבה. "זה רגע היסטורי - צעדים ספורים מתיקון העוול הנורא של הגירוש בחומש, מאז הגירוש אנו פועלים ביום ובלילה כדי לתקן את העוול שהוא לא רק אישי כלפי המגורשים אלא כלפי עם ישראל כולו", אמר דגן.

"לפני כחודשיים הכנסת הסירה באופן ממלכתי את אות הקין של הגירוש מספר החוקים של מדינת ישראל. וזהו צעד נוסף בדרך לתיקון המלא. עוד נגיע לגנים כדים ושא-נור, עם ישראל מרים היום את הראש", לשון דגן.

מנכ"ל ישיבת חומש שמואל וונדי אמר: "ב"ה התקדמנו הלילה עוד צעד לקראת ההסדרה המלאה של ההתיישבות והישיבה בחומש. אנחנו מודים לכל התורמים והמתנדבים ולכל העוסקים במלאכה לאורך כל השנים, שסייעו להגיע לרגע הזה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "הקמת הישיבה בחומש היא רגע היסטורי מרגש ומסמלת את המעבר מממשלת חורבן, לבניין ופיתוח של כל מדינת ישראל. בהזדמנות זו, מברך את חברת הכנסת לימור סון הר מלך, תושבת חומש לשעבר, שיזמה והעבירה את התיקון לביטול החוק הגזעני לגירוש יהודים מצפון השומרון, שמאפשר לחזור ולהפריח את המקומות האלו".

ראש מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן ציין: "זהו בוקר היסטורי ומרגש עבור כל עם ישראל. לאחר כמעט 18 שנה מפשע הגירוש הנורא, זכו הבוקר סוף סוף תלמידי הישיבה לברך את ברכת מציב גבול אלמנה הנכספת. אנחנו מודים לשר הביטחון יואב גלנט על עמידתו האיתנה בצד הצדק, לראש מועצת שומרון יוסי דגן על שפעל ללא הפסקה במשך כל השנים ומברכים את תלמידי הישיבה, רבניה והציבור הגדול הנלחם כבר 16 שנה על המשך הנוכחות יהודית בצפון השומרון".

תגיות:חומשישיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה