סלבס בהתחזקות

אביב אלוש: "חכם לב הוא מי שנשאר נאמן ולא שובר את ברית הנישואין"

השחקן בעוד פוסט ויראלי שכתב, הפעם על חג השבועות. הוא מסביר בעזרת מספרים את השידוך בין בורא עולם לעם ישראל

  • ח' סיון התשפ"ג
אביב אלוש (צילום: תום זואילי / יח"צ)אביב אלוש (צילום: תום זואילי / יח"צ)
אא

השחקן אביב אלוש העלה פוסט ויראלי לקראת חג השבועות, בה הוא מתאר מהו החג עבורו.

"שֶׁבּוֹ (עֲ) שֶׂרֶת הַדִּבְּרוֹת (וְת) וֹרָה. ו' בסיון - יום מתן תורה", כתב אלוש בפוסט. "הוא יום החתונה בין הבורא (החתן) לבין עם ישראל (הכלה). וכמו כל זוג שנפגש הדבר הראשון שעושים זה לבדוק אם יש התאמה. וככה גם הבורא חיפש כלה מתאימה שתהיה ראויה לקבל את התורה (תורת אמת) לכן מזל חודש סיון הוא – תְּאֹמִים (תְּאֹם = אֶמֶת),אבל כדי שנהיה תואמים עם הבורא הוא היה חייב להביא אותנו למצב שנהיה כאיש אחד בלב אחד".

בהמשך הסביר אלוש את משמעות המשפט: "וַיִּחַן שָׁם יִשְׂרָאֵל נֶגֶד הָהָר". וכך הוא מסביר: "כמו שהוא א'-אֶחָד ככה גם אנחנו צריכים להיות א' - אֶחָד וכשאנחנו בפירוד ומחלוקות ושנאת חינם אנחנו בעצם לא מתאימים את עצמנו, אין התאמה בין התפקיד והייעוד שלנו לבין ההתנהלות במציאות ולכן אנחנו רק סובלים".

הוא מסביר כי "כלה מלשון הכלה / כלי קיבול" ומוסיף כי "חתן = 458 + כלה= 55 = 513. כדי לקבל את התורה 613 (תרי"ג מצוות) חסר לנו 100. 100 שווה חכם לב". והוא מפרט כי "(ח) חתן (כ) כלה (מ) מתן תורה".

"מיהו חכם לב? מי שמצליח להחזיק באמונה גם כשלא מרגיש או מבין את זה בשכל. מי שמצליח לעבוד על מידת הגאווה, ו'האני' שרק מפריע לנו להתקדם ולהתפתח ובטח שלראות את האמת. חכם לב הוא מי שנשאר נאמן ולא שובר את ברית הנישואין, גם בעולמנו הפרטי וגם עם הבורא. ככה הצליח דוד המלך שהערב יום פטירתו לבטל את עצמו לחלוטין עבור הבורא ועבור עם ישראל ולכן זכה בכתר המלכות לנצח (משיח בן דוד) כי הוא הצליח להיות כלי ריק וראוי… שנזכה כולנו כאיש אחד בלב אחד להיות כלי ראוי לקבל את התורה הקדושה שזכינו לה לפני 3335 שנה".

 

תגיות:אביב אלושחג השבועות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה