חדשות בארץ

תקציב המדינה אושר סופית. נתניהו: "אי אפשר לקבל את ההסתה נגד החרדים"

מהומה פרצה באולם המליאה, חלק מחברי הכנסת הוצאו ממנו, אבל אחרי לילה לבן הצליחה הקואליציה להעביר את תקציב המדינה לשנים 2023-2024

  • ד' סיון התשפ"ג
נתניהו וסמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וסמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

אחרי לילה לבן: תקציב המדינה לשנים 2023-2024 אושר סופית לפנות בוקר (רביעי) במליאת הכנסת, ברוב של 64 תומכים מול 55 מתנגדים. התקציב הדו-שנתי עלה להצבעה אחרי שהקרב בתוך הקואליציה על חלוקת הכספים הסתיים.

ההליך נפתח בנאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "יש גביע המדינה הערב, אתם יודעים שזה גמור, בוא נספיק לראות את זה בזמן אמיתי", אמר בציניות לחברי האופוזיציה. "יש תקציב ואנחנו מעבירים תקציב אחראי, מצוין, שישרת נאמנה את כל אזרחי ישראל ויביא לשיפור באיכות חייהם. שמעתי מחברי האופוזיציה שלא נצליח להעביר תקציב – התחזיות שלכם התבדו". במהלך ההצבעה פרצה מהומה באולם, וחלק מחברי הכנסת הוצאו ממנו.

ראש הממשלה הוסיף כי "התקציב מקדם מהפכות גדולות – בביטחון האישי, בחינוך, בתחבורה ובמאבק ביוקר המחיה". הוא נקטע על ידי חברי האופוזיציה, אך המשיך בדבריו והדגיש: "אנחנו מעבירים תקציב מוטה צמיחה, שומרים על מסגרת התקציב כדי להיאבק באינפלציה וביוקר המחיה".

נתניהו התייחס בדבריו לחברה החרדית והצהיר: "ילד חרדי שווה לילד דתי או חילוני או ערבי. אי אפשר לקבל את ההסתה נגד החרדים". דבריו התקבלו במחיאות כפיים בקואליציה.

התקציב לשנת 2023 יעמוד על כ-484 מיליארד שקלים וב-2024 על כ-514 מיליארד שקלים. תקציב משרד החינוך יעמוד על כ-77 מיליארד שקלים וכ-82 מיליארד שקלים בהתאמה, תקציב הביטחון על כ-63 מיליארד שקלים וכ-64 מיליארד שקלים ותקציב משרד הבריאות על כ-44 מיליארד שקלים בשנת 2023 ו-50 מיליארד שקלים בשנת 2024.

כמו כן, אושר חוק ההסדרים הכולל בתוכו צעדים להאצת הצמיחה והעלאת רמת החיים ומתמקד בחמישה יעדים מרכזיים: האצת תשתיות וטיפול בשוק הדיור, הגברת התחרות והפחתת הריכוזיות, חיזוק ההון האנושי, הפחתת הרגולציה והביורוקרטיה למגזר העסקי ולאזרח וייעול המגזר הציבורי.

תגיות:תקציב המדינהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה