חם ברשת

אביב אלוש והיוניקורן: מה הקשר של עם ישראל וחד קרן?

השחקן העלה פוסט והצליח לרגש, כשקישר את חד הקרן לעניין אהבת ישראל ואחדות: "בחיים שלנו אין שום דבר מקרי - הכל רקום ובהשגחה פרטית ומדויקת על כל אחד ואחת מאיתנו"

  • א' סיון התשפ"ג
אביב אלוש, ארכיון (צילום: פלאש 90)אביב אלוש, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

אביב אלוש נוהג להעלות מדי שבוע דברי תורה לרשתות החברתיות. השבוע, בהתייחס לפרשת במדבר, הסביר אלוש על הזווית שלו לעניין אהבת ישראל ואחדות מתוך הפרשה.

"חומש במדבר פותח את המסע הארוך שהיה לנו במדבר והוא מתחיל, איך לא, כמו לפני כל יציאה לטיול שנתי", הוא מסביר. "הבורא מבקש ממשה לספור את עם ישראל והוא עושה ספירה מדויקת, שבעצם מראה לנו כמה כל אחד מאיתנו חשוב בעיני הבורא וכמה כל אחד מאיתנו הכרחי בתוך השלם. כשיש חוסר בחלקים או בלבול בחלקים (מחלוקת), אנחנו מביאים על עצמנו רק בלאגן. לכן, עניין אהבת ישראל והאחדות הם כל כך חשובים והכרחיים עבור כולנו (כל חלקי העם)".

"בתחילת השבוע העליתי בסטורי רצף של דברים יפים למי שראה שמסבירים על עניין החד קרן (Unicorn) והחיבור של החד קרן למציאות שלנו היום, כי בחיים שלנו אין שום דבר מקרי - הכל רקום ובהשגחה פרטית ומדויקת על כל אחד ואחת מאיתנו", ממשיך אלוש. "אז רק כדי לרענן את הזיכרון - חד קרן זו חיה שנבראה במיוחד עבור עם ישראל לצורך כיסוי המשכן וקוראים לה תחש.  חז"ל כותבים לנו שהתחש הייתה חיה גדולה מאוד מלאה בצבעים ובעלת קרן אחת (בארמית ססגונא) כי היא מלאת גוונים. בפרשת במדבר התחש שוב מוזכר והפעם בשימוש שלו ככיסוי של ארון הברית, המנורה ושאר כלי המשכן שהלוויים היו סוחבים במעבר בין תחנה לתחנה במדבר".

אלוש ממשיך וכותב כי "למה גם המשכן וגם שאר הכלים היו מכוסים בתחש? (בחד קרן) התחדשה לי תשובה מעניינת מאוד. כמו החד קרן גם אנחנו עם ישראל... מורכבים מ 12 שבטים (צבעים) אנחנו שונים ולכל אחד מאיתנו תפקיד במערכה אבל כדי שנהיה משכן אנחנו חייבים להיות 'אחד', כי המשכן משכין שלום בעולם וכשאין שלום בינינו הוא לא יכול להתקיים. תראו לי עוד עם עם סיפור כמו שלנו - יציאת מצרים, קבלת התורה, 40 שנה במדבר, בבלים, יוונים, רומאים, גלויות, שואה וכן הלאה - עד לימינו... למה?  כי אנחנו חד קרן ואנחנו חייבים להפנים שאנחנו חייבים אחד את השני. עד שלא נבין את זה אנחנו פשוט נמשיך לסבול ולסבול...".

 

אז מה עושים? "מתחברים לפלא / לאלף א'", מסביר אלוש ומפרט:

א' אחד יחיד ומיוחד (הבורא).

א' אחדות.

א' אהבה.

א' אחריות.

 

בהמשך הסביר: "מִדְבָּר מלשון מְדַבֵּר. הדיבור שלנו הוא זה שבורא ומאחד או חלילה מחריב ומפריד. אם כל אחד מאיתנו ייקח על עצמו את האחריות על הדיבור שלו ועל מה שהוא כותב ומגיב, בעיקר ברשתות, נראה שינוי מדהים. באחריות - זה עובד ממש כמו פלא. (חד קרן) תחש = 708 = קרן משיח. בַּיּ֣וֹם הַה֗וּא אַצְמִ֤יחַ קֶ֨רֶן֙ לְבֵ֣ית יִשְׂרָאֵ֔ל וּלְךָ֛ אֶתֵּ֥ן פִּתְחֽוֹן־פֶּ֖ה בְּתוֹכָ֑ם וְיָדְע֖וּ כִּי־אֲנִ֥י יְהוָֽה".

תגיות:אביב אלושחם ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה