בריאות ותזונה

תזונאית קובעת: זו הסיבה שאנחנו רעבים אחרי שאנחנו שותים מיץ פירות או ירקות

האם ידעתם שאנחנו מאבדים דבר חשוב מאוד כשאנחנו מכינים מיץ פירות או ירקות? האם מיץ פירות באמת שוטף רעלים מהגוף, ומדוע התרד מככב בכל המיצים הטבעיים כמעט? אספנו כמה עובדות מרתקות במיוחד על מיצי ירקות ופירות, שאולי לא ידעתם

אא

על פי נתוני הצריכה העדכניים שנאספו על ידי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) - רוב הילדים ובני הנוער באמריקה עומדים בכמות המומלצת על ידי אנשי מקצוע באיגוד הבריאות העולמי, של שתיית מיצי פירות וירקות. 

עם זאת, אצל המבוגרים זה כבר סיפור אחר. 

70% מהאמריקאים כלל לא מקפידים על שתיית מיצי פירות וירקות - הדרך הקלה ביותר לצרוך את הכמות המומלצת של פירות וירקות בצורתם הטבעית. 

 

הנה כמה עובדות נוספות שאולי לא ידעתם (וודאי תשמחו לדעת), על מיצי פירות וירקות:

- אם כתוב על המיץ שהוא 100% פרי - אין בו תוספת סוכר, אלא רק הסוכרים הטבעיים שנמצאים בפירות. 

- בפירות וירקות שאותם סחטנו ושתינו מיד - נקבל 100% של ויטמינים ומינרלים שנמצאים בפירות וירקות השלמים. 

- רוב הפירות והירקות מכילים ויטמין C, סידן ו-ויטמין D. 

- כמות הקלוריות משתנה ממיץ למיץ אך ברוב מיצי הפירות תמצאו לא יותר מ-80 קלוריות, לכוס חד פעמית. 

- איגוד הבריאות העולמי ממליץ על צריכה של מספר כוסות מיצי פירות וירקות ביום בצורתם הטבעית, זאת אומרת מאה אחוז מיץ פרי או ירק. 

- מיץ של מאה אחוז פירות מכיל פיטונוטריינטים טבעיים - תרכובות שנמצאות בפירות, ירקות וצמחים, שלדעת החוקרים יש להם תכונות של מניעת מחלות ומיגורן. 

- מיץ לא אמור להחליף ארוחות: חסידים מאמינים שניקוי על ידי מיצים הוא חלופה בריאה לארוחות, אבל רוב המומחים מסכימים שעבור בני אדם בריאים, זה לא מתאים. 

- מדוע התרד 'מככב' כמעט בכל המיצים שלעיל? קייל ותרד מכילים חלבון בדיוק כמו עוף, דגים, ביצים וגבינה. 

- מיץ שוטף רעלים? גם הכבד והכליות. כדאי לדעת שגם אם מיצי פירות וירקות מסייעים לשטוף רעלים מהגוף, הגוף עושה את הניקוי הזה בעצמו, ללא צורך במיץ. "אם יש דברים רעים שמרחפים להם בגוף שלך, הכבד והכליות שלכם עובדים טוב מאוד כדי להפריש אותם", כך אומרת מומחית התזונה האמריקנית נטלי ריזו. "תזונה ששומרת על הכבד והכליות, ממילא תעזור להם בתפקיד שלהם".

- רק אם אתם לא סובלים מבעיות (ובעיקר טחורים ועצירות) - אתם יכולים להשתמש בקליפות הפירות והירקות, ואפילו - תאמינו או לא - בקליפות בננה. בקליפות של הפירות והירקות נמצאים ויטמינים וחומרים חשובים אחרים, לעתים ברמות גבוהות הרבה יותר מאשר בפרי עצמו (מלבד אלו שנציין בסעיף הבא).

- גם אם אתם אנשים בריאים, אסור לכם לצרוך את קליפות הפירות הבאים: מלון צריכת קליפתו מביאה לעשרות מחלות, לימונים וליים -חלקם טובים, אבל יותר מדי יכול להרגיז את הקיבה שלכם, תפוזים ואשכוליות - מרירים מאוד, מנגו - אפשר לאכול אבל לחלק מהאנשים יגרום לתגובות שליליות ולאלרגיות ודלעת - שממש מקשה על הקיבה. 

- שוכחים לשתות מספיק מים ביום? זה קורה להרבה אנשים. "המיץ לפחות מעלה את צריכת הנוזלים שלך, בניגוד להשפעות המייבשות של קפה, סודה או אלכוהול", מסביר תזונאית בשם ד"ר אייבי שארפ. 

- לדברי ד"ר שארפ - מיצי מיצים גורמים לכם לפספס דבר אחד מרכזי: "כשאתה טוחן פרי או ירק מוצקים למיץ נוזלי, אתה מסיר ממנו סיבים בלתי מסיסים. זהו רכיב תזונתי בעל ערך שמסייע לעיכול, ועוזר לך להרגיש טוב. מיץ הוא משקה ולא מזון, ולפיכך גם אחרי שתשתו מיץ, אתם תרגישו רעב למשהו מוצק".

תגיות:עובדותהמלצהמיצי בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה