חדשות בארץ

עושים סדר: אילו עיריות שובתות הבוקר והיכן לא לומדים?

השביתה של ראשי ערים במחאה על הקמת קרן הארנונה, שתפגע בהכנסות שלהם, תקפה רק בחלקים מהמדינה. איפה תהיה שביתה והאם שירותי החינוך יפעלו?

  • כ"ד אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השביתה של חלק מהרשויות הבוקר (שני), בשל מחאת הארנונה, תקפה רק לחלק מהיישובים בישראל. חלק מראשי הערים החליטו למחות ואחרים לא. השביתה באה במחאה על הקמת "קרן הארנונה". מרכז השלטון המקומי הודיע על שביתה של השירותים העירוניים בטענה שהקמת הקרן תפגע ברשויות המקומיות. איך היא תפגע? פשוט - נקבע כי רשויות מקומיות שיציגו גידול ברווחים מארנונה עסקית יעבירו חלק מהם לבניית יחידות דיור. המטרה היא לעודד בנייה למגורים לעומת עסקים. לרשויות אין אינטרס לעשות את זה, משום שהארנונה למגורים נמוכה יותר, והן מקבלים פחות הכנסות.

בעיריות שכן שובתות (הרשימה המלאה למטה) מערכת החינוך לא תפעל. זה כולל את מרבית הגנים ובתי הספר היסודיים, זאת בשל היעדר מאבטחים ואנשי תחזוקה. בכל רשות מקומית ההחלטה היא שונה, ויש להיעזר באתר האינטרנט של הרשות המקומית או במוקד. גם בתי הספר העל יסודיים שובתים, אך הבגרויות והמתכונות יתקיימו כרגיל.

כמו כן, לא יינתו שירותים של פינוי אשפה. בנוסף, תיערך קבלת קהל בשירותים מוניציפליים. עוד ישבתו: קאנטרים עירוניים, ספריות עירוניות, מוסדות תרבות ומרכזים קהילתיים.

העיריות ששובתות הבוקר: ראשון לציון, תל אביב, יהוד, באר שבע, קריית אונו, כוכב יאיר, מזכרת בתיה, גזר, יבנה, מודיעין-מכבים רעות, אשדוד, רמת גן, גבעתיים, כפר סבא, הרצליה, רמלה, רעננה, הוד השרון, רמת השרון, נס ציונה, חיפה, מועצה אזורית עמק חפר וחדרה. בחדרה בתי הספר פועלים כרגיל. 

העיריות שלא שובתות הן: ירושלים, לוד, חריש ואשקלון. כל אלה הודיעו שלא יצטרפו לשביתה. גם הרשויות בעוטף עזה נכללות ברשימה הזאת.

תגיות:שביתהלימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה