חדשות בארץ

הרוג ופצועים מפגיעת רקטה ברחובות, פצוע בינוני מרסיס בעוטף עזה

לבית החולים קפלן הגיעו עשרה פצועים מזירת ההרס ברחובות, רובם במצב קל. במועצה האזורית אשכול נפצע עובד זר באורח בינוני מרסיסי רקטה. צה"ל ממשיך לתקוף יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה

זירת פגיעת הרקטה ברחובות (צילום: פלאש 90)זירת פגיעת הרקטה ברחובות (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:42)

אדם אחד נהרג ועשרה נפצעו מפגיעה ישירה של רקטה הערב (חמישי) בבניין מגורים בן שלוש קומות ברחובות. במועצה האזורית אשכול נפצע עובד זר כבן 30 מרסיסי רקטה שנפלה בשטח פתוח. הוא פונה במצב בינוני לבית החולים קפלן, כשהוא בהכרה מלאה.

צוותי חילוץ של כבאות והצלה, שהגיעו לזירת פגיעת הרקטה ברחובות, דיווחו על חשש לקריסת המבנה. כאמור, מותו של אחד הפצועים שמצבו הוגדר אנוש נקבע במקום. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצועים הנוספים ופינו אותם לבית החולים קפלן. מבית החולים נמסר כי הגיעו אליו עשרה פצועים, בהם פצועה כבת 70 שמצבה קל-בינוני. מצבם של שאר הפצועים קל, חלקם סובלים מחרדה..

חובשי מד"א, ידידיה חכמון ותומר פשקו, סיפרו: "כשהגענו לרחוב ראינו הרס רב בבניין, מיד נכנסנו פנימה והתחלנו בסריקה בדירות. בדירה בקומה השלישית אותר נפגע מחוסר הכרה עם פגיעה רב-מערכתית קשה מאוד, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. בדירה נוספת בדירה אותר גבר בן 74 שרגלו לכודה מתחת להריסות, הוא חולץ על ידי כוחות הכיבוי, והועבר באמצעות אלונקה לאמבולנס מד"א שפינה אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו בינוני".

פראמדיקית מד"א, שיר שאנאנס, סיפרה: "אישה בת 74 חולצה אלינו על אלונקה על ידי צוות כיבוי אש כשהיא בהכרה וסובלת מחבלה בגב. סיפרו לנו שהיא הייתה באחת הדירות בבניין ונפגעה מהרס הרב שנגרם בדירה. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותה במצב יציב להמשך טיפול לבית החולים".

ששי, אחד מתושבי האזור המתגורר בשכנות לבניין, סיפר: "בדיוק יצאתי מהרכב בחנייה מיד לאחר האזעקה. התחלתי ללכת לכיוון הבית, ואז ראיתי את הטיל פוגע ונשמע הבום החזק הזה". נועם, תושב עוטף עזה, ששהה באזור, סיפר ל"ישראל היום": "הייתי שני רחובות מהבניין, היה פיצוץ אדיר. אני מכיר פיצוצים, אני גר בעוטף, זה משהו שלא הרגשתי. הבתים זזו".

מטחים כבדים שוגרו לעבר יישובי עוטף עזה, אשקלון ונתיבות. בחצר בית במושב במועצה האזורית שדות נגב נפלה רקטה. אישה בת 82 שנפגעה מרסיסים בגפיים התחתונות וגבר כבן 90 שלקה בחרדה פונו לבית החולים סורוקה. בשדרות דווח על פגיעה במבנה ציבורי בו שהו מספר עובדים, פגיעה ישירה בבית מגורים בו שהו זוג מבוגר ופליט מאוקראינה ופגיעה בחצר בית. למבנים נגרם נזק, אולם אין נפגעים בגוף. מספר נפגעי חרדה טופלו על ידי כוחות ההצלה וצוותי חוסן.

צה"ל ממשיך בשעות האחרונות לתקוף יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה. כלי טיס תקף הערב משגר רקטות של הארגון, מיד לאחר שבוצע ממנו שיגור לעבר ישראל. כלי שיט תקף מתחם צבאי, בו ממוקמת עמדה צבאית בשימוש הכוח הימי של הג'יהאד האסלאמי במרכז רצועת עזה. בין היעדים הנוספים שהותקפו - שני משגרי רקטות מוטמנים ומנהרה תת-קרקעית התקפית של ארגון הטרור. דובר צה"ל מסר, כי "חאלד מנצור, פעיל טרור שסוכל במבצע 'עלות השחר', קידם במנהרה זו מתווי טרור".

(קרדיט: דובר צה"ל)

בשעות הצהריים חוסל אחמד אבו דקה, סגן ראש הכוח הרקטי של ארגון הטרור, בתקיפה מהאוויר באזור חאן יונס. זאת לאחר שבשעות הלילה חוסל ראש המערך הרקטי, עלי ע'אלי. דובר צה"ל מסר כי אבו דקה מילא חלק משמעותי בפיקוד ובביצוע מטחי הירי לעבר ישראל: "אבו דקה היה אחראי על ירי רקטי לעבר שטח ישראל בימים האחרונים, בפרט לשטח שדרות, ועל הניהול השוטף של הכוח. אבו דקה פעל רבות לקידום, תכנון וביצוע של פיגועי ירי רקטי לשטח ישראל. בנוסף, לקח חלק במטחי הירי של הכוח במבצע 'שומר החומות' ובמבצע 'עלות השחר' לעבר העורף הישראלי".

תגיות:רחובותהג'יהאד האסלאמימבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה