חדשות בריאות

קונים חצי אבטיח? זו הסיבה שכדאי לכם להפסיק

הזיהומולוגית ד"ר מרינה תמיר צדקין מסבירה: זו הסיבה שכדאי לכם להפסיק לקנות חצי אבטיח

  • כ' אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זו הסיבה שלא כדאי לכם לקנות חצי אבטיח: הפרי המתוק והעסיסי מככב בכל חנות ירקות, ורבים מאיתנו מעדיפים לקנות דווקא חצי אבטיח. עם זאת, הזיהומולוגית ד"ר מרינה תמיר צדקין מסבירה ל-12N מדוע לא כדאי לקנות אבטיח חתוך.

"כשקונים אבטיח חתוך, קשה לדעת כיצד הוא טופל", אומרת ד"ר תמיר. "למשל, הסכין שבה השתמשו בעת החיתוך – מי יודע מה מצב הניקיון שלה, אם שטפו אותה בכלל במים ובסבון לאחר כל שימוש. כמו כן, לא ברור מהי היגיינת הידיים של האחראי על החיתוך. הבעיות האלו עלולות לחשוף את האבטיח לחיידקים שבסופו של דבר מגיעים לצרכן ועלולים לגרום לכאבי בטן ולצרות נוספות.

לדבריה, עדיף לרכוש אבטיח אחד שלם, כדי למנוע זיהומים אפשריים: "חשוב לשטוף את קליפת האבטיח במים ולנגב את האבטיח לפני החיתוך. לאחר האכילה יש לאחסן במקרר, גם כדי לשמור על הטריות וגם כדי למנוע שגשוג של חיידקים שמאוד מחבבים את המצע הנוזלי שבאבטיח".

נזכיר כי אבטיח הינו פרי מלא בבריאות. במאה גרם אבטיח ניתן למצוא 92 גרם מים, 0.61 גרם חלבון, 8 גרם פחמימות ו- 0.15 גרם שומן. באבטיח ויטמינים ומינרלים חשובים: מאה גרם אבטיח מכיל 0.24 מ"ג ברזל, שבעה מ"ג של סידן, 0.4 גרם סיבים תזונתיים, 112 מ"ג אשלגן ו-11 מ"ג זרחן. האבטיח מכיל כמות נאה של בטא קרוטן, ויטמין B5, ויטמין B3, ויטמין C, ליקופן ונוגדי חמצון נוספים.

בנוסף, האבטיח מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון, בדגש על ליקופן שנחשב לאחד מנוגדי החמצון העוצמתיים ביותר מכל הקרטינואידים. נוגדי חמצון חשובים לעיכוב תהליכים סרטניים ולהפחתת הנזק החמצוני. מחקרים מצביעים על כך שצריכת ליקופן גבוהה נקשרה לירידה בסיכון של מניעת סרטן במערכת העיכול וסרטן הערמונית. כן מהווה האבטיח מקור חיוני לויטמין C, נוגד בריאות חזק, המסייע במאבק כנגד היווצרות רדיקלים חופשיים.

תגיות:בריאותאבטיחחיידקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה