חדשות בארץ

"משרתים את החמאס": יעקב עמידרור נגד חדשות 13

עמידרור, לשעבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן וראש המל"ל, מתח ביקורת חריפה על חדשות 13 בעקבות הכותרת שהאשימה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרג נשים וילדים ברצועת עזה: "זה היה אצלכם, זה היה ב'ידיעות אחרונות'. משרתים את חמאס דרך הכותרות האלה"

  • כ' אייר התשפ"ג
(צילומים: shutterstock, מרים אלסטר / פלאש 90)(צילומים: shutterstock, מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

האלוף (במיל') יעקב עמידרור מתח ביקורת נוקבת על חדשות 13, וזאת בעקבות כותרת שהופיעה על המסך במהדורה המרכזית שהאשימה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרג נשים וילדים ברצועת עזה.

בריאיון אתמול (רביעי) לחדשות 13, אמר עמידרור בציניות: "המדיה הישראלית כמובן מאוד מאוד רגישה. היא מפרסמת מיני תמונות שהיא צריכה להתנצל עליהן 200 פעם ולפטר עשרה אנשים, כאילו מדינת ישראל אישרה רצח אזרחים. זה היה אצלכם, זה היה בידיעות אחרונות. משרתים את החמאס דרך הכותרות האלה".

המראיינת ליאור קינן הגיבה, כי חברת החדשות של ערוץ 13 התנצלה על הכותרת ומסרה שמדובר בתקלה וטעות. על כך השיב עמידרור: "איזה תקלה וטעות? זה ברור שמישהו עשה בכוונה, הוא לא התבלבל בכותרות ושם ה"א במקום וי"ו".

בתחילת הריאיון נשאל עמידרור, לשעבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן וראש המל"ל, האם הג'יהאד האסלאמי מנהל לוחמה פסיכולוגית נגד ישראל. גם כאן השיב בציניות ביקורתית: "לדעתי זו בכלל קונספירציה של המדיה הישראלית, כדי שיהיה לה שעות שידור והיא תוכל לדבר הרבה שעות בלי ש-90% מהאנשים יודעים להוסיף שום אינפורמציה חדשה. אבל מוכרחים לדבר, זה חלק מהחיים הדמוקרטיים, אז אני חושב שזו קונספירציה בכלל בין הג'יהאד האסלאמי לבין המדיה הישראלית – שיהיה על מה לדבר. אחרת איך יהיו עוד תוכניות, ואיך אנשים יוכלו לעלות? איך אני אוכל לדבר בטלוויזיה, ועוד אנשים אחרים? הרי אנחנו לא יודעים שום דבר יותר מהאדם ששומע אותנו, אבל יש לנו הזדמנות לדבר ולהופיע, ויש משדרים מיוחדים, ומעלים כל מיני השערות".

כזכור, הדיווח שלשום במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 13 על המתקפה הישראלית ברצועה לווה בכותרת "כבר לא כירורגי. באישור ראש הממשלה: נשים וילדים נהרגו בתקיפה הלילית". הכותרת זכתה לתגובות קשות ברשתות החברתיות. בעקבות הסערה, נמסר מחדשות 13: "הכותרת שהופיעה במסגרת המהדורה המרכזית נוסחה בצורה לא ראויה ובאופן לא נכון ומטעה. אנו מתנצלים על כך בפני צופינו".

תגיות:יעקב עמידרורהתקשורת הישראליתחדשות 13מבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה