חדשות בארץ

"באישור רה"מ": הכותרת הפרובוקטיבית של חדשות 13 נגד נתניהו

בדיווח במהדורה המרכזית של חדשות 13 על התקיפה הישראלית בעזה בה חוסלו שלושת בכירי הג'יהאד האסלאמי, הופיעה על המסך הכותרת "באישור ראש הממשלה – נשים וילדים נהרגו בתקיפה הלילית". הרשת הגיבה בזעם

  • י"ח אייר התשפ"ג
תקיפת צה"ל ברצועת עזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)תקיפת צה"ל ברצועת עזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

ביקורת חריפה נמתחה הערב (שלישי) על חברת החדשות של ערוץ 13, בעקבות כותרת על המסך שהאשימה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרג נשים וילדים ברצועת עזה.

הדיווח במהדורת החדשות המרכזית של הערוץ על המתקפה הישראלית ברצועה לווה בכותרת "כבר לא כירורגי. באישור ראש הממשלה: נשים וילדים נהרגו בתקיפה הלילית".

הכותרת זכתה לתגובות קשות ברשתות החברתיות. שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן כתבה: "במשרד ההסברה עובדים בשעות האחרונות קשה מאוד, מתוך ניסיון להטות את הנרטיב הפלסטיני שטס בתקשורת הבינלאומית לפיו 'ישראל הרגה ילדים פלסטינים רק כי התחשק לה'. ואז מגיעה כותרת בערוץ 13 שמיישרת קו עם גרועי אויבינו. בלי להזכיר את העובדה שלמעלה ממאה רקטות שוגרו ביום אחד לשטח ישראל מתוך כוונה לפגוע בחפים מפשע, בלי לציין במילה את העובדה שמדובר בתגובה לטרור הפלסטיני, בלי לקשר בין הסבל שתושבי העוטף עוברים לבין החיסול הממוקד של הטרוריסטים – לערוץ 13 היה חשוב להפיץ לעולם ש'באישור נתניהו ילדים ונשים נהרגו בתקיפה לילית'. לא יודעת מה עובר על הערוץ הזה אבל זה פשוט בלתי סביר שערוץ ישראלי יסייע במישרין לכוחות האויב. בלתי סביר לחלוטין".

שר התקשורת שלמה קרעי תקף: "כשדיברתי על מגוון דעות, לא התכוונתי לפתיחת סניף של ה-BDS בתוך ערוץ תקשורת ישראלי. בקרוב, מי שחושב שהציבור בישראל מעוניין בסניף של ה- BDS, עומד להתבדות. אפתח את השוק למגוון ולתחרות, הציבור לא יהיה שבוי בידי הערוצים הקיימים, הם יהיו שבויים שלו, והתוכן בהתאם".

ח"כ קטי שטרית מהליכוד הגיבה אף היא בחריפות: "כותרת מזעזעת. לצערי השנאה לראש הממשלה בערוץ הזה מעבירה אותם על דעתם. שום דגל בצד לא יכסה על החרפה הזו. תתביישו".

ח"כ מיכל מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) כתבה: ''עם כאלה כותרות מי צריך אויבים. אמירה שקרית שפוגעת בחוסן הלאומי".

פרשן חדשות 12, עמית סגל, תקף: "אפשר להדביק דגל ישראל על המסך ואפשר לנסח כותרות בשירות ה-BDS – פשוט ביחד זה לא כל כך עובד".

בעקבות הסערה, נמסר מחדשות 13: "הכותרת שהופיעה במסגרת המהדורה המרכזית נוסחה בצורה לא ראויה ובאופן לא נכון ומטעה. אנו מתנצלים על כך בפני צופינו".

תגיות:רצועת עזההתקשורת הישראליתחדשות 13בנימין נתניהומבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה