חדשות בארץ

בכיר הג’יהאד האיסלאמי שחוסל הלילה שרד ניסיון התנקשות בשומר החומות

ראש מערך הרקטות של הג'יהאד האיסלאמי שחוסל הלילה, לקח חלק באופן הירי ובמטחי הרקטות לישראל גם במבצע "עלות השחר" וגם במבצע "שומר החומות"

  • כ' אייר התשפ"ג
(צילום: Atia Mohammed/Flash90)(צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

עלי חסן ראלי, ראש מערך הרקטות של הג'יהאד האיסלאמי שחוסל הלילה (חמישי) בדירת מסתור בחאן יונס נמצא על הכוונת של ישראל כבר מספר שנים. על פי הפלסטינים, במהלך מבצע "שומר החומות" במאי 2021 ישראל ניסתה לחסל את ראלי, שנפצע באורח קשה, אך שרד את ניסיון ההתנקשות בו. הלילה, כאמור, בחסדי שמים, צלח החיסול. יחד עימו חוסל גם אחיו מחמוד חסן ראלי ומוחמד עבד אלג'וואד, גם הם מפקדים בג'יהאד.

ראלי היה בכיר בארגון הג'יהאד האיסלאמי ואחראי על תהליכי הכוונת וביצוע ירי רקטי לעבר שטח מדינת ישראל, ביניהם גם על מאות הרקטות ששוגרו לישראל אתמול, במהלך יומו השני של מבצע "מגן וחץ". ראלי היה אחראי באופן ישיר גם על מטחי הרקטות שכוונו לישראל גם במבצע "עלות השחר" באוגוסט 2022 וכן במבצע "שומר החומות" במאי 2021.

בתקיפה האווירית שבוצעה הלילה, פגעו כוחות הביטחון בשני האחים עלי חסן ראלי ומחמוד חסן ראלי, ובחבר נוסף במועצה הצבאית של הג'יהאד. יחד עימם נפצעו עשרה נוספים.

דובר צה"ל, תת-אלוף דני הגרי, מסר לאחר התקיפה: "עלי ראלי אחראי באופן ישיר לירי שבוצע בשנים האחרונות לישראל, כולל המטח אתמול. התקיפה בדירת המסתור שלו נשענה על מודיעין של אמ"ן ושב"כ, וכללה זיהוי של דירת המסתור, תכנון מורכב מבצע של חיל האוויר ופגיעה מדויקת. האירוע נשלט מהבור בקריה על-ידי הרמטכ"ל".

ראלי הוא הבכיר הרביעי בארגון הג'יהאד האיסלאמי שחוסל על ידי צה"ל מאז פרוץ מבצע "מגן וחץ". במכת הפתיחה של המבצע חוסלו חליל בהיתיני, שהיה אחראי על שיגור הרקטות לעוטף עזה בחודש האחרון והמפקד הבכיר המבצעי בארגון ומפקד מרחב צפון רצועת עזה. בשני מוקדים נוספים חוסלו טארק עז אלדין - האחראי על הכוונות פעולות הג'יהאד באיו"ש מרצועת עזה - וג'יאהד גנאם, מזכיר המועצה הצבאית של הג'יהאד.

במשך קרוב ליממה וחצי לא הגיבו בג'יהאד על חיסול שלושת הבכירים. התגובה הגיעה כעבור 30 שעות: בתוך שעות בודדות ירו מחבלי הארגון קרוב ל-500 טילים ורקטות לעבר ערי הדרום, השפלה והמרכז. בחסדי שמים גלויים, לא נרשמה אף פגיעה בנפש למרות המטחים העזים.

תגיות:עזהחיסולמבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה