חדשות בעולם

רב מבית הכנסת בתוניסיה משחזר: "אמרו שאחד היורים הושפע מהמצב בישראל"

הרב דויד כהן שחזר את רגעי האימה, במעשה הטרור שהוביל למותם של שני יהודים: "נכנסנו לבית הכנסת דקות בודדות לפני שזה קרה. מתוך בית הכנסת שמענו את הירי, הבנו שיש משהו חריג. החמצן שלנו הלך ואזל"

  • כ' אייר התשפ"ג
בית הכנסת בג’רבה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)בית הכנסת בג’רבה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מעשה הטרור בטוניסיה: הרב דויד כהן, אחד המתפללים באירוע הירי במהלך חגיגות ל"ג בעומר בבית הכנסת בג'רבה שבתוניסיה, שיחזר את רגעי האימה שהוביל למותם של שני יהודים - בני הדודים אביאל ובנימין חדד. כהן אמר לחדשות 12: "נכנסנו לבית הכנסת דקות בודדות לפני שזה קרה. מתוך בית הכנסת שמענו את הירי, הבנו שיש משהו חריג בחוץ - היו שם אנשים שאנחנו מכירים".

לדברי הרב כהן, הדוחק בבית הכנסת היה עצום, כשאלפי מתפללים שהו במתחם. "בית הכנסת מחולק לשנים - החלק החדש והחלק העתיק", הסביר. "נכנסנו לשם וישבנו עד שיעבור זעם. החמצן הלך ואזל, רצינו לצאת החוצה אבל אסרו עלינו. דיברנו עם החברים בחוץ, ואחד מהם התחבא עם השוטרים וראה את התופת. הוא שמע את הכול".

הרב כהן סיפר כי הירי נמשך כחצי שעה לפחות. "אחרי 45 דקות הוא חודש, כנראה שניסו לתפוס את היורה", אמר והוסיף כי בהמשך הגיעו אוטובוסים כדי להעבירם למקום בטוח. "יש מסוקים שחגים עדיין מעל המלון שבו אנחנו נמצאים, העסק בשליטה. אני מרגיש בטוח. יש תחושת ביטחון - ואנחנו נמשיך להסתובב בג'רבה", הוסיף.

בהמשך הוא נשאל האם לדעתו יש קשר לאירועים בארץ וענה: "הם אמרו שאחד היורים היה מושפע מהמצב בישראל - והחליט להשתגע. אני מקווה שכמו שבדובאי יודעים להתחבר עם ישראל נראה את זה גם כאן". על היהודים שנהרגו אמר: "אנחנו מכירים את המשפחות שלהם. הן משפחות מיוחדות, ג'רביות מקוריות, שאחד מהם עלה לארץ לפני שנתיים-שלוש".

תגיות:תוניסיהפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה