חדשות בארץ

בג"ץ קבע: ניתן להרוס את בית המחבל שרצח את אור אשכר הי"ד

דודו של המחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב עתר לבג"ץ, וטען כי הריסת הבית גורמת נזק למשפחה ואינה מידתית. השופטים קבעו כי "יש לתת משקל משמעותי לכך שאבי המחבל הוא פעיל חמאס, ולאחר הפיגוע הוא הביע תמיכה ברורה במעשי בנו"

אור אשכר הי"ד (הצילום - באדיבות המשפחה)אור אשכר הי"ד (הצילום - באדיבות המשפחה)
אא

שופטי בית המשפט העליון דחו היום (שלישי) עתירה שהגיש דודו של המחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב. בפיגוע נרצח אור אשכר הי"ד ונפצעו שני אזרחים.

העותר, סאמי מוחמד תאיה דארחואגא, דרש מבית המשפט שלא להרוס את הבית בטענה שההריסה אינה מידתית ופוגעת בו כבעל הרכוש וביתר בני המשפחה.

המחבל, מועתז באללה חואגא, חוסל בזירת הפיגוע מירי של עוברי אורח המשרתים בכוחות הביטחון. הוא התגורר בדירה שנמצאת בקומה הראשונה של מבנה בן מספר קומות בכפר נעלין, יחד עם אביו, אימו, אחיו בן ה-26 ואחותו בת ה-13. הדירה שייכת לאביו, ובקומת הקרקע מתגוררים הדוד ובני משפחתו.

בסוף מרץ הודיעה מערכת הביטחון על הכוונה להחרים ולהרוס את הדירה בה התגורר המחבל. בעתירה נגד ההריסה, שהוגשה בתחילת אפריל, טען דודו של המחבל, בין היתר, כי ההודעה לא הומצאה כדין למשפחה, וכי אין הסכמה לכך שאחיינו הוא זה שביצע את הפיגוע. הדוד הוסיף כי כל המבנה הינו בבעלותו והענישה הינה קולקטיבית.

מערכת הביטחון ביקשה לדחות את העתירה על הסף. היא הציגה ראיה לכך שהעותר אינו בעל הדירה בקומה הראשונה, אלא אביו של המחבל. כמו כן נטען בתגובה לעתירה כי השימוש בתקנת ההריסה מרתיע מפגעים פוטנציאליים, וכי החרפת המצב הביטחוני בשנים האחרונות מחדדת את הצורך בהרתעה האמורה.

בהחלטת השופטים נקבע: "אף אם אין לייחס לבני משפחתו של המפגע מודעות לכוונותיו או מעורבות בביצוע הפיגוע דנן, הרי שמתגובת המשיב לעתירה עולה כי אביו של המפגע הוא 'פעיל חמאס בכיר, כלוא לשעבר', שאף פרסם לאחר הפיגוע סרטון לאומני ובו תמיכה בטרור ובמעשי בנו. כמו כן, גם המפגע היה מוכר עוד בטרם ביצוע הפיגוע הנדון כפעיל חמאס, ואף נכלא בעבר, בין היתר בשל מעורבות בפיגוע ירי לעבר כוח צבאי בשנת 2016, ולא נטען בעתירה כי מי מבני משפחתו נקט אמצעים כדי למנוע ממנו לשוב ולפעול בדרך הטרור".

תגיות:הריסת בתי מחבליםבג"ץאור אשכר הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה