בריאות ותזונה

סובלים מתחושת חוסר שובע אחרי ארוחה? רופא בריטי מזהיר מטעות שכולנו עושים

רופא בריטי שדוגל בתזונה הים תיכונית, מזהיר מפני טעות שכולנו עושים - שלמעשה גורמת לנו לנשנש יותר בין הארוחות ולאחריהן

אא

ד"ר מייקל מוסלי הוא שם דבר בבריטניה, בכל מה שנוגע לתזונה נכונה ודיאטות. 

ברקורד המקצועי שלו תמצאו שורת ספרים שכתב וגם בלוג משלו שבו הוא מפרסם מאמרים מדעיים ומקצועיים. באחד המאמרים האחרונים שלו, שפורסם גם ב'דיילי מירור' הבריטי, מצהיר ד"ר מוסלי כי 'עלה' על הסיבה האמיתית שבגינה אנחנו מרגישים תחושת אי שובע, גם אם זה עתה סיימנו לאכול ארוחה דשנה. 

"אכילת ארוחות בריאות שכוללות את כל קבוצות המזון העיקריות - אינה תמיד משימה קלה, ולעתים זה מפתה להוסיף פחמימות על חשבון חלבונים וירקות", הוא כותב במאמר. "תזונה לקויה כזו יכולה למעשה להוביל לבעיות של 'אכילת יתר', משום שמרגישים דחף להמשיך לאכול גם אחרי שפותחים כפתור. יותר מדי פחמימות גורמות לנו חוסר ברכיבים תזונתיים נכונים וזה מוביל לנשנושים שלא באמת צריך".

מוסלי שדוגל בתזונה ים תיכונית, אומר כי חשוב לזכור ש"למרות שאדם עשוי להרגיש שהוא אוכל מספיק - אם הוא לא מקבל את כל אבות המזון, הוא ירגיש רעב יותר לאחר או בין הארוחות. אם התזונה שלו דלה בחלבון, שומן או סיבים תזונתיים, הוא ירגיש רעב לעתים קרובות כי הגוף שלו משתוקק למה שהוא באמת צריך. לכן אנחנו ממליצים על דיאטה ים תיכונית, שמשלבת בתוכה דגים, קטניות, אגוזים, זרעים, ירקות ושמן זית. כשאתם מוסיפים שפע של ירקות בלתי עמילניים לארוחות שלכם, אתם מרגישים שבעים יותר הודות לויטמינים והמינרלים שבהם".

עוד הוא מוסיף ואומר כי לא רק חוסרים תזונתיים גורמים לכם לנשנש אלא גם חוסר מספק בשעות שינה, והורמונים שאחראים לוויסות תחושת השובע כמו לפטין וגרלין, וחוסר רב של מים (שמסמן למוח שהוא רעב בזמן שהוא באמת יותר צמא).

תגיות:תחושהארוחהשובע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה