חדשות בארץ

ועדת השרים אישרה: קנס כספי גבוה למניף דגל טרור או תמונת מחבל

העבירות מוגדרות כהסתה לטרור. שוטרים יוכלו להטיל קנס של 10 אלף שקלים. ח"כ סוכות שהגיש את הצעת החוק: "כל מי שתולה או מפיץ ברשת דברי שבח למחבל הוא שותף מלא בהסתה שגוררת רצח יהודים"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) הקובעת קנסות עבור פעולות הסתה כמו הנפת דגל טרור, פרסום תמונות מחבלים וסמלי ארגוני טרור. על פי הצעת החוק, שוטרים יוכלו לתת קנס כספי של 10 אלף שקלים בגין עבירות אלה, ובמקרה של עבירה חוזרת הקנס יעמוד על 20 אלף שקלים.

הצעת החוק החדשה מתקנת את חוק המאבק בטרור בכל הנוגע להסתה, מאחר שבמצב הנוכחי נקבע שהעונש על הזדהות עם ארגון טרור הוא מאסר שלוש שנים, אך בחוק נוסף תנאי שהגשת כתב אישום לפי סעיף זה מותנה באישור היועץ המשפטי לממשלה. התניה זו פגעה ביכולת לאכוף את החוק. לפי נתוני משרד המשפטים, במהלך השנתיים האחרונות הוגשו פחות מחמישים כתבי אישום על עבירות הסתה, אולם אף לא כתב אישום אחד הוגש בגין הנפת דגל, סמל או תמונת מחבל.

ח"כ צבי סוכות מסר: "כל מי שתולה או מפיץ ברשת ארגוני טרור ותמונות מחבלים עם דברי שבח הוא שותף מלא בהסתה שגוררת רצח יהודים. לא ייתכן שאנשים יניפו דגלים של ארגוני טרור, יפארו מחבלים בתליית תמונות שלהם ויעודדו את הפיגוע הבא, כשרשויות החוק כבולות ולא יכולות לפעול בעניין. הצעת החוק שאושרה תיתן כלי משמעותי עבור המשטרה לטיפול בתופעה".

 

 

תגיות:הצעת חוקטרורהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה