מורן קורס

יש דברים שנמשיך לנסות ולהשיג גם אם לא קיבלנו. ילדים למשל

יש לנו כוח דווקא בבקשה הפשוטה שלנו, שאנו יכולים למשוך ברכה למטה לאנשים מסביבנו הרבה יותר ממה שאנו חושבים

  • ט"ז אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נתקלתי במשפט מעניין: "אם אתה מקבל מה שאתה רוצה מה', זאת ההכוונה שלך. אם אתה לא מקבל מה שאתה רוצה, סימן שה' מגן עליך מפני אותו עניין".

אפשר להתבונן במשפט הנ"ל. חלק יסכימו איתו, חלק פחות. אבל יש בו משהו מעניין. אם אנחנו משיגים מה שאנחנו רוצים – אנחנו ממלאים את שליחותינו פה בעולם, ולא פעם, בגלל השוואות או רצונות מנוגדים לאמת שלנו, אנחנו מבקשים ורוצים משהו אחר, שלאו דווקא מתאים לנו.

איך נדע? כנראה אם אנחנו לא מקבלים אותו למרות שניסינו, אולי נבין שזה פשוט לא שלנו, אלא להפך, זה לטובתנו, כך ה' מגן עלינו.

ובכל זאת, יש דברים שנמשיך לנסות ולהשיג גם אם לא קיבלנו. ילדים, למשל.

בני זוג היו נשואים שנים רבות ללא ילדים, וכמה שאותו חסיד הלך לבקש את ברכת האדמו"ר לילדים, הוא נענה בשלילה. האדמו"ר בירך אותו בכל, חוץ מילדים. יום אחד ארגן אותו יהודי "התוועדות" עם חבריו החסידים, דיברו דברי תורה וניגנו ניגונים. באמירת "לחיים" ברכו זה את זה. ואז נגמר המשקה. איך חסידים יתוועדו בלי משקה?... אשתו של אותו חסיד הבינה מה שחסר להם, והציעה להם הצעה: היא תחפש משקה עבור ההתוועדות שלהם, בתנאי שהם יברכו את בעלה ואותה בילדים. ואכן, כולם נעמדו, וברכו אותם ברצינות בזרעא חיא וקיימא עוד השנה בבריאות איתנה. ב"ה, היא השיגה להם בקבוק משקה, והם המשיכו בהתוועדות כל אותו הלילה.

נס התרחש בעיירה! כעבור תשעה חודשים, לאותה מארחת נולד בן! הבעל, כשהוא שמח וטוב לבב, הגיע לאדמו"ר וביקש הסבר. איך זה שחסידים פשוטים הצליחו לברך וברכתם התגשמה, ואילו האדמו"ר התעלם מבקשתו?

האדמו"ר חייך ואמר: ישנם שלושה מפתחות בשמיים: ילודה, פרנסה ובריאות. ראיתי שאצלך, שני הצינורות של בריאות ופרנסה פתוחים, אבל אם אברך אותך בילדים, צינור אחד יחסם: או שתמות בגיל צעיר, יותר או שתרד לעוני.

אך החסידים אינם רואים את מה שראיתי בשמים. לכן כשהם התפללו עליך, נפתח הצינור הנוסף, והוא לא היה על חשבון השניים האחרים.

זה רק מראה כמה כוח יש לפעמים דווקא לברכה של יהודים פשוטים.

שלא נזלזל בפרק תהילים קטן, או נאמר לעצמנו "מה כבר אוכל להועיל בתפילתי?". יש לנו כוח דווקא בבקשה הפשוטה שלנו, שאנו יכולים למשוך ברכה למטה לאנשים מסביבנו הרבה יותר ממה שאנו חושבים.

אז באופן כללי, אם אנחנו מנסים להשיג משהו והוא לא מגיע, נבין שאולי זה לא שלנו. אולי ה' רוצה להגן עלינו. נניח אם אנו רוצים להגיע למשרה טובה יותר – אולי הלחץ, הדרכים, האנשים שם וכו', מתאימים לנו פחות? בדרך השלילה, ה' מראה לנו שזה לטובתנו.

אך בנושא ילדים, אין להתייאש. אין להבין שאולי ככה ה' רוצה וזה מה שטוב לי... לעולם לא! ה' רוצה שכל יהודי יתחתן ויקים משפחה! חד משמעית. בשביל זה אנחנו נדרשים לעשות הכל. כשמתעקשים על משהו בקדושה – ה' מעניק ביד רחבה. לעיתים הוא רוצה לבחון אותנו, עד כמה אנחנו רוצים בדבר, או שהוא מעוניין בקרבתנו.

 

תגיות:אמונהתפילהמורן קורס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה