בריאות ותזונה

אל תעשו את הטעות הזאת: מומחית לשיער עם טיפ שחובה לשתף

כמה פעמים בשבוע מומלץ לחפוף את השיער, ואיך להשיג מראה בריא ומלא ברק? מומחית לשיער משתפת בעצות, טיפים וגם מזהירה מפני טעויות נפוצות

  • ט' אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוצים שיער בריא ויפה? מומחית לשיער מעניקה טיפ מנצח למראה בריא ומלא ברק, ואף מזהירה מטעויות שרובנו עושים ולא מודעים להשלכות.

לדברי ניקול פטי, מומחית לשיער, בריאיון לאתר The Mirror הבריטי, רובנו חופפים את השיער במים חמים, אולם מדובר בטעות שיכולה לגרום לנזק.

לטענתה, "מים חמים אומנם יכולים לעזור למוצרים להיספג עמוק לתוך השיער, אבל הם יכולים גם להסיר מהשיער את השמנים הטבעיים שלו, ולגרום ליובש ולהפקת שמן מופרזת כדי לפצות על קרקפת מיובשת. זה יכול לגרום להתקלפות בקרקפת ולגירוד, וכתוצאה מכך לשבירה של שיער".

משום כך, על מנת לשמור על לחות השיער והשמנים הטבעיים, היא ממליצה לחפוף את השיער במים פושרים.

"נסו לחפוף את השיער במים שאינם חמים מ-38 מעלות צלזיוס כדי למזער קשקשים ולעזור לשיער להיראות מבריק יותר, שכן מים קרירים יותר עוזרים לאטום את הקוטיקולה בשיער האחראית לברק ולנעילת הלחות".

 

שטיפת יתר עלולה להזיק לשיער

עוד מוסיפה פטי, כי ישנה טעות נפוצה לגבי תדירות חפיפת השיער - האם מומלץ לחפוץ מדי יום, או מספר פעמים בשבוע? על כך הסבירה: "תדירות שטיפת השיער תלויה בסוג השיער ובאורח החיים שלך, אבל שטיפת יתר היא טעות נפוצה שעלולה להזיק לשיער. חפיפה מוגזמת עלולה להסיר את השמנים הטבעיים ולייבש את השיער, להשאיר אותו נוטה להישבר ולהידלל, לפגוע בברק הטבעי ולהגביר את הפרשת השמן כדי להחזיר לחות שאבדה ולהסיר את צבע השיער מהר יותר".

מדוע מומלץ להימנע משטיפת השיער יותר מ-3 פעמים בשבוע? לדבריה: "שיער שהופך שומני במהירות עשוי להעיד על שטיפת יתר. אם זה המקרה, נסו להשתמש בשמפו יבש כדי להאריך את אורך הזמן בין החפיפה והימנעו משימוש במרכיבים כמו סולפטים ופרבנים".

 

עוד באותו נושא

קמטים, מחלות ושיער מאפיר: 9 עובדות מדאיגות על ההרגל שמזיק לבריאות

למה השיער שלי נושר? עצות לשיער בריא

תגיות:בריאותחפיפת שיער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה