בריאות ותזונה

מירוקה לצהובה: טיפים שיגרמו לבננה להבשיל יותר מהר

 כמה סבלנות יש לכם מאחד עד עשר להמתין עד שהבננות הירוקות שקניתם יהפכו לצהובות? אם אתם רעבים עכשיו ואין לכם זמן לחכות – הנה מספר דרכים שיאצו את תהליך ההבשלה

  • ט' אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לבננות ירוקות לוקח כמה ימים עד שהן מבשילות והופכות לצהובות ואכילות. לא לכולנו יש את הזמן והסבלנות לחכות, בפרט כשביום אחד אתם יכולים להחמיץ את ההזדמנות ולגלות שהן הפכו לשחורות ורכות.

אם כן, כיצד ניתן לגרום לבננה להבשיל יותר מהר?

אחת העצות היא להשתמש בתנור - אפייה קצרה של בננה בתנור תסייע לזרז את תהליך ההבשלה.

"אפייה של בננה היא שיטה הבשלה במהירות הבזק. כדי לאפות, חממו מראש את התנור ל-300 מעלות צלזיוס ואז הניחו את הבננה עם הקליפה על תבנית אפייה, אך השתמשו במזלג כדי לנעוץ בה כמה חורים. לאחר מכן, אפו אותה בערך 30 דקות".

הרב אברהם יוסף - מה מברכים על בננה?

טיפ נוסף שמציין גייגר הוא להניח את הבננות במקפיא: "טמפרטורות גבוהות מאוד וגם נמוכות גורמות להתפרקות התאים והעמילנים בבננה , וכתוצאה מכך נוצר המרקם הרך והדייסתי".

 

מרקם רך ומתוק

עצה נוספת - להניח את הבננה סמוך למאכלים אחרים המכילים אתילן ברמה גבוהה כמו תפוחים, מלונים ואבוקדו, כך מציעה ביל גולדפילד, מנהלת התקשורת הארגונית בתאגיד החקלאי "דול". למעשה, האתילן "מאותת" לבננות להתחיל בתהליך ההבשלה. לדבריה: "תפוח או עגבנייה צריכים להספיק כדי להפעיל את התהליך ולעזור לבננה ירוקה להבשיל".

עוד מוסיפה הדיאטנית ג'ניפר פליאן כי "גז אתילן הוא הורמון צמחי טבעי שממריץ הבשלה בפירות כמו בננות. גז זה מיוצר על ידי הבננה עצמה ומשתחרר בריכוזים גבוהים יותר ככל שהבננה מגיעה לשיא הבשלה. כאשר קיים גז אתילן מפרי בשל, הבננה תייצר אנזימים המפרקים את דפנות התא שלה, מה שמביא למקרם רך יותר וטעם מתוק יותר".

 

עוד באותו נושא

 בננה, ענבים, אפרסק: איך בודקים פירות קיץ מתולעים?

איך קליפת בננה יכולה לעזור לנדודי השינה שלכם? את הכתבה הזו - אסור לכם לפספס

תגיות:בננההבשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה