חדשות בארץ

האם דריסת הצעירים בקיאקים בנהר הירדן היתה פיגוע מכוון?

ארגון "חוננו" דורש מהמשטרה לפתוח בחקירת האירוע, במהלכו נדרסו מספר נופשים צעירים באתר רפטינג נהר הירדן

  • ט' אייר התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: מיכאל גלעדי / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: מיכאל גלעדי / פלאש 90)
אא

ארגון "חוננו" דורש מהמשטרה לפתוח בחקירת האירוע בו נדרסו מספר נופשים חרדים באתר רפטינג נהר הירדן טזאת בשל עדויות של נוכחים במקום כי הדריסה הייתה מכוונת ולא תאונה.

במכתב ששלח עו"ד אופיר שטיינר מהארגון למשטרה, הוא מציין כי אנשים שהיו במקום טוענים כי הדריסה הייתה מכוונת ועל רקע לאומני, ולא בשל תאונה כתוצאה מהדרדרות של האוטובוס.

כה כותב שטיינר: "הנפגע נפש יחד עם בנו, וכמה עשרות בחורי ישיבות, רובם קטינים. עם סיום שיט הקיאקים, ביקשו חברי הקבוצה לעלות לאוטובוסים שמספק האתר, אל עבר האתר הבא במסלול הטיול שתוכנן.

"בשטח שבכניסה לאתר היה אוטובוס אחד שכבר הספיק להתמלא כמעט לגמרי, ואוטובוס נוסף שלא החל להעלות נוסעים באותו השלב. הנפגע עמד בכניסה לאוטובוס המלא, בעוד יתר חברי הקבוצה המתינו להגעתו של אוטובוס נוסף. אוטובוס שלישי הגיע למקום, עצר, ונראה היה כאילו בכוונתו להעלות נוסעים", הוסיף שטיינר, "אלא, שכאשר חברי הקבוצה החל להתקדם לכיוונו, החל לפתע האוטובוס לנסוע במהירות קדימה, כשהוא דוהר ישירות לעבר הצעירים שעמדו בקרבתו. הנפגע הזהיר את הצעירים, שנמלטו לכל עבר, אך חלקם לא הצליחו לחמוק בזמן ונפגעו מהאוטובוס".

שטיינר מוסיף: "הנפגע ספג פגיעה ישירה מהאוטובוס, שהטיח אותו לקרקע ודרס אותו באזור פלג גופו התחתון. האוטובוס נעצר רק לאחר שפגע בנפגע, ונותר לעמוד על רגלו הימנית של הנפגע. זאת, עד שבנו של הנפגע, יחד עם אחרים, זעקו לעברו שיזוז. אז, זז הנהג כמה מטרים קדימה, ונעצר בשנית. הנהג עזב את ההגה, ולא ירד מן האוטובוס עד להגעת השוטרים למקום".

עורך הדין מצטט במכתבו את תיאור הנוכחים במקום, שהגדירו את האירוע כפיגוע דריסה על רקע לאומני בפני השוטרים שהגיעו לזירה, אלה לא שעו לטענותיהם ולא גבו מהם עדות.

כה דבריו: "כשהגיעו השוטרים למקום, מסר הנהג גרסה לפיה איבד שליטה על האוטובוס, שהדרדר לאחור. כך מסרו השוטרים לעדים לאירוע, שביקשו להעיד על היותו אירוע פח"ע. לתדהמת הסובבים, השוטרים לא היו מוכנים לכתוב את עדויותיהם של העדים לאירוע, או לגבות מהם תלונות באופן רשמי. לחלק מהם אף אמרו שמדובר ב'תאונה מצערת', והורו להם לסור הצידה ולהניח להם לטפל בזירה, מבלי שהניחו להם למסור את גרסתם.

"הנפגע, לצד אחרים שפנו אל הח"מ, השמיעו גרסה חד משמעית: הנהג נסע קדימה, כשהוא דוהר ישירות לעבר הצעירים. עדי ראייה מספרים שראו אותו מסובב את ההגה ישירות לעבר חבורת הצעירים, כשעל פניו ניכרת ארשת של רצון מכוון לפגוע בהם. גם הבלמים של האוטובוס היו תקינים, כאשר בלם מייד לאחר הפגיעה בנפגע שעמד אחרון בקבוצה, ולאחר שהמשיך כמה מטרים קדימה ונעצר בשנית", הוסיף עו"ד שטיינר, ודרש מהמשטרה לחקור באופן מיידי את האירוע ולגבות עדות מכלל עדי הראייה שהיו במקום.

תגיות:נופשנהר הירדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה