חדשות בריאות

מה הקשר בין צ’יפס לדיכאון? המחקר הבא יפתיע אתכם

מחקר רחב היקף, בו השתתפו מאות אלפי בני אדם ונמשך על פני למעלה מעשור, מצביע על כך שאכילת מזון מטוגן בכלל, ובפרט צ'יפס, מגביר את הסיכון ללקות בחרדה ובדיכאון

  • י"א אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש שנערך על ידי צוות חוקרים מאוניברסיטת האנגג'ו בסין מצביע על כך שלאדם הצורך צ'יפס סיכון גבוה ב-12% ללקות בחרדה וסיכון גבוה ב-7% ללקות בדיכאון מאשר אצל בני אדם שלא צרכו צ'יפס.

במחקר, שנפרס על פני 11 שנה, השתתפו 140,728 בני אדם. עם סיום המחקר התברר כי בקרב המשתתפים אובחנו 8,294 מקרים של חרדה ו-12,735 מקרים של דיכאון בקרב אלו שצרכו מזון מטוגן. בקרב אלו שאכלו תפוחי אדמה מטוגנים נמצא סיכון של 2% יותר ללקות בדיכאון מאשר בקרב אלו שצרכו בשר מטוגן. נתון מעניין עלה מן המחקר, ולפיו הקבוצה שצרכה יותר ממנה אחת של מזון מטוגן ביום היתה קבוצה של גברים צעירים.

אחד מעורכי המחקר, יו ג'אנג, אמר לרשת CNN: "לא צריך להיכנס לפאניקה מהשפעה של אוכל מטוגן, אבל הפחתת השימוש בו עשויה להשפיע לחיוב הן על הבריאות הפיזית והן על הבריאות הנפשית".

מה הקשר בין שמירת הבריאות לעבודת השם? איך שומרים על גוף בריא ומאריכים ימים? הרב זמיר כהן מציג 4 כללים לאכילה נכונה, על פי הרמב"ם:

 

תגיות:צ'יפסבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה