חדשות בארץ

"יום הולדת שמח": אומות העולם מברכות את מדינת ישראל

נשיאים, שגרירים, ושרי חוץ מברכים את מדינת ישראל לרגל יום העצמאות ה-75: "את נראית צעירה יותר ישראל. יום הולדת שמח"

  • ה' אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיאים, שגרירים, ושרי חוץ שלחו היום (רביעי) ברכות חמות למדינת ישראל, החוגגת את יום העצמאות ה-75. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שהודיע אמש על התמודדות לקדנציה נוספת בבחירות 2024, אמר: "בשם העם האמריקני, אני שולח איחולים לעם ישראל. אנחנו גאים להיחשב בין הראשונים מחבריה ובעלי בריתה. ארה"ב מכירה בחוסנה של הדמוקרטיה הישראלית - היסוד לחברות המיוחדת והאיתנה שלנו".

גם שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, כתב: "בשם העם האמריקני אני רוצה לברך את כל הישראלים לרגל יום העצמאות ה-75 למדינה. מאז שהנשיא טרומן הכיר במדינת ישראל, דקות לאחר שהכריזה על עצמאותה, המדינות שלנו חלקו חברות מיוחדת שנטועה בתחומי עניין משותפים וערכים דמוקרטיים. נמשיך לעבוד יחד, ונישאר יציבים במחויבותנו לביטחון ישראל".

מייק פנס, סגנו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, בירך את ישראל וכתב בחשבונו: "חוגגים 75 שנה להולדתה מחדש של בעלת בריתנו היקרה ביותר, מדינת ישראל! אמריקה עומדת עם ישראל!".

נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "את נראית צעירה יותר ישראל - מזל טוב ויום הולדת 75 שמח מהחברים והשותפים הגרמנים שלך".

קנצלר גרמניה אולף שולץ בירך את מדינת ישראל: "75 שנים למדינת ישראל. מזל טוב!'', כתב בטוויטר. ''כמה שונה הייתה מערכת היחסים שלנו אז ב-1948. פשעי השואה הגרמנים הפכו את הפיוס בין המדינות לדבר שלא היה ניתן לחלום עליו. אנחנו מלאי הכרת תודה על מערכת היחסים הקרובה והמיוחדת שיש לנו עם ישראל כיום".

שגריר גרמניה בישראל, סטפן סייברט, כתב בשפה העברית: "ישראל, הדמוקרטיה שבנית היא השראה למיליונים. אני מאחל לך, במילותיה של מגילת העצמאות, 'שלום ושכנות טובה עם כל עמי האזור'".

נשיאת נציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, ברכה: "היום אנו חוגגים 75 שנים לעצמאותה וידידותה של ישראל עם אירופה, סוף סוף העם היהודי הקים מדינה בארץ המובטחת. אחרי הטרגדיה הגדולה בהיסטוריה האנושית, אנו חוגגים 75 שנה של דמוקרטיה במזרח התיכון. המכנה המשותף שלנו בין מאות אלפי ישראלים שיש להם גם אזרחות אירופאית לבין האיחוד האירופי, החופש שלכם זה החופש שלנו, יום הולדת שמח".

אלבניה שיגרה ברכה לישראל לרגל יום העצמאות ה-75: "אנו מאחלים לישראל שלום ושגשוג, וגאים בקשרים ההיסטוריים שבין שתי המדינות", נאמר בהודעה האלבנית.

גם נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, בירך את ישראל לרגל חגיגות 75 שנות עצמאות: "אנחנו מעוניינים להרחיב את הפעילות המשותפת בתחומי המסחר, השקעות, תעשייה, חקלאות, רפואה, מדע ותיירות". עם זאת ציין לוקשנקו כי כדי לשמר את הקשר בין ירושלים למינסק, יש לחדש את הטיסות בין בלארוס לישראל.

תגיות:יום העצמאותג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה