חדשות בארץ

מעורר השראה: נפצע אנוש ב"חומת מגן" - והפך לספורטאי

עמית חסדאי נפצע אנושות לפני 20 שנה, במהלך מבצע "חומת מגן". בכוחות על אנושיים הוא השתקם, הקים משפחה, והפך לספורטאי

  • ד' אייר התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

עמית חסדאי (39) נפצע באורח אנוש במבצע "חומת מגן". היה זה בהיותו בן 19 בלבד, כאשר היה בעמדת שמירה בקלקיליה אחרי פעילות מבצעית, ממתין לחילוף - וכדור חדר את חריר הירי והשכפ"צ ופגע בו בעורק הראשי.

כתוצאה מהפגיעה ואי ספיקת החמצן למוח, נשאר חסדאי משותק בכל הצד הימני של גופו: רגל, יד, מיתרי קול וכו'. השיקום ארך שנים רבות: במשך 3 וחצי שנים היה בבית לוינשטיין.

בראיון ל-ynet גולל חסדאי את השיקום המורכב: "הייתי בהלם כי לא יכולתי ללכת, לא לבלוע. שנה וחצי הייתי על כיסא גלגלים. למדתי איך לאכול, לעשות את כל הדברים הבסיסיים של היומיום. ידעתי שאני לא יכול לעשות מה שאחרים כן. הייתי בין הצעירים שם, אבל לא חשבתי על זה. יש דרך שצריך לעבור ולעשות אותה. הייתי מסוגל לראות את סופה של הדרך הזו. לא נתנו לי דקה לחשוב על דברים אחרים. יש משימה, קמים בשש בבוקר, ועושים אותה".

לאחר השיקום המשיך חסדאי את הטיפולים בבית, בתמיכה של הוריו המסורים. "צריך המון כוח והרבה תמיכה. בלי זה אנשים נופלים. תמיכה של המשפחה, של החברים. כל יום שישי עשרה חברים היו לוקחים אותו לטיולים. כל החיים השתנו, כי יש נכה בבית", סיפר אביו, איציק.

עמית הוסיף: "חברים שלי השתחררו מהצבא, טסו לחו"ל, ואני לא יכולתי כי הייתי בשיקום. שאלתי את עצמי למה זה קרה לי, אבל לא נתנו לי להתעמק בזה יותר מדי. אמרו לי 'זה מה יש וככה צריך להסתדר'. ההורים ניסו להעסיק אותי מהבוקר עד הערב, בספורט ועוד דברים, כדי שלא יהיה זמן לחשוב".

במשך 7 שנים רכב עמית על סוסים. בתחילה כרכיבה טיפולית, שהפכה עם הזמן למקצועית. הוא התחיל להשתתף בתחרויות, רמת האימונים עלתה, ואז הגיעו גם ההישגים גם בזירה הבינלאומית. במשך הזמן הסוס איתו עבד התבגר, והמשפחה נאלצה לחפש ענף ספורט אחר שיתאים לו, ביניהם חתירה, עד שהוחלט כי אופני היד הם הייעוד הבא, והוא השתלב בתחום הפראלימפי.

הצעדים הראשונים היו לא פשוטים, משום שיד אחד שלו הייתה כאמור פצועה והשנייה משותקת. עמית לא התייאש והמשיך באימונים. כבר 7 שנים עמית עסק בספורט הפראלימפי, והפריצה הגיעה בשנתיים האחרונות.

בשנה שעברה זכה עמית בגרמניה במדליית הארד בסבב העולמי, כשסיים את 44.4 הקילומטרים בזמן של 1:31.05 שעות. באליפות העולם שנערכה בקיץ סיים חמישי במרוץ נגד השעון ורביעי במרוץ הכביש.

חסדאי נשוי לגליה ואב לשני ילדים: עומר בן ה-9 וגפן בת ה-6. הוא הרצה על  אופני יד בפני כיתת הבן הבכור. "זה היה מדהים. הילדים שאלו שאלות, הראיתי להם את האופניים, ואיך זה עובד. עומר וגפן יודעים שיש דברים שאבא לא יכול לעשות, והם לומדים לחיות עם הנכות הזו. הם מאוד תומכים ותמיד שמחים". 

תגיות:ספורטאיעמית חסדאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה