בריאות ותזונה

מעדן מלכים: הרקיחה הצמחית של הרמב"ם

השפע האדיר שמציעה לנו התרבות המערבית ממש מסחרר. החל בשוקולד עם או בלי פיצפוצים, עם סוכריות עדשים, עם קשיו, עם עוגיות שוקולד או וניל, בטעם תות, בננה, אננס, ולמי שאין מצב רוח יש גם שוקולד מריר, שגם הוא, בל נטעה, עם או בלי עוגיות. וכלה במסטיקים בשלל גוונים, צורות ובכל טעם שרק אפשר לחלום עליו

  • י"ט חשון התשע"ד
אא

השפע האדיר שמציעה לנו התרבות המערבית ממש מסחרר. החל בשוקולד עם או בלי פיצפוצים, עם סוכריות עדשים, עם קשיו, עם עוגיות שוקולד או וניל, בטעם תות, בננה, אננס, ולמי שאין מצב רוח יש גם שוקולד מריר, שגם הוא, בל נטעה, עם או בלי עוגיות. וכלה במסטיקים בשלל גוונים, צורות ובכל טעם שרק אפשר לחלום עליו.

על איכותם הירודה של מוצרים אלו ורבים אחרים תקצר היריעה מלפרט, שלא לדבר על כך שהשפע העצום מניע אותנו לקנות (הרבה) יותר ממה שאנו באמת צריכים לצורך בריאותינו.

בנוסף, בדורנו הטכנולוגי, מספר לא מבוטל של אנשים עובדים בעבודה משרדית שאינה מצריכה כמעט כל פעילות גופנית.

בימים עברו, עסקו רוב האנשים בעבודות כפיים ובמלאכות הדורשות מאמץ גופני. במקביל, תזונתם הורכבה ממזון פשוט, טבעי ומחזק. בנוסף, המזון לא היה מצוי בשפע ואנשים הסתפקו במנות קטנות.

כידוע, לפי ספר הרפואות של הרמב"ם, אכן כדי לשמור על רמת בריאות תקינה יש לאכול מזון טבעי ופשוט, לאכול במנות קטנות ולהקפיד על פעילות גופנית יומיומית. לא יפלא הדבר שגופם של אנשים אלו היה חסון וחזק לעין ארוך משלנו, ושלא נזקקו לכל סיוע להחזקת גופם במצב תקין.

יום רודף יום ואנו מוצאים את עצמנו עושים הרבה פחות ממה שעשו הורינו, וחשים חלשים הרבה יותר.

למרות המודעות הרבה לנושא, אנו רק בני אדם, ואיננו יכולים לחיות גם במאה ה-19 וגם במאה ה-20.

סיוע טבעי

בדיוק לתקופה זו התאגד צוות אנשים מקצועי, בראשות שמעון פארן, אשר הצליחו, לאחר נסיונות רבים וללא כל פשרות על איכות, לייצר עבורנו רקיחה טבעית לחלוטין, משובחת ביותר, המרכזת את רוב המינרלים והויטמנים החיוניים ביותר לגוף.

רקיחה צמחית זו, הנקראת תיגבורית, מקורה בכתבי הרמב"ם ונוסחאות דומות נמצאו בשימוש הרפואה המסורתית של רופאי המזרח. משמעות שמה המקורי של הנוסחא הינו "מעדן מלכים", בשל שימושה הנרחב בקרב שליטי העולם הקדום.

למי מיועדת הרקיחה?

בעקרון לכולם, לכל מי שמעונין להוסיף אנרגיה ולחוש יותר עירני, נמרץ, חסון וחזק.

למה היא טובה בעיקר?

היא טובה בעיקר לשיפור מצב הרוח וחידוד החשיבה, לשיפור תפקוד מערכת החיסון, להפחתת כאבי שרירים, גב ומפרקים, מסייעת באיזון הפרעות ושומנים בכלי הדם והלב, מסייעת בהפחתת משקל ועוד...

כיום יוצאות רקיחות רבות המבטיחות בריאות איתנה לכל רוכש. במה מיוחדת הרקיחה הזו?

ראשית, רוב הרקיחות אינן טבעיות לחלוטין ומכילות חומרים כימיים לשימור המוצר. התיגבורית הנה טבעית לחלוטין ללא שום תוספות אחרות. שנית וזו נקודה חשובה במיוחד, מרכיבי התיגבורית הינם רבים מאד ומכילים זרעים, שורשים ותבלינים נדירים שכמעט ואין להשיגם. מקורותיהם מהודו, פרס, מרוקו והמזרח הרחוק.

ייחודיות הצמחים הללו היא בחיוניותם האדירה לתפקודו התקין של הגוף, ובמתן הרכב תזונתי מוצלח ביותר שכמעט ואין לקבלו, אלא ע"י צמחים אלו.

נפרט כמה מהם: אלסר, אלת המסטיק, אספספת, גינסנג קוריאני, גלנגה, גרגיר הנחלים, דקל ננסי, זנגביל רפואי, חרדל השדה, טרמינליה שחורה, זעפרן, מאקה, מליסה, פלפל ארך, קינמון סיני ועוד רבים וטובים...

כיצד הגעתם לנוסחא המנצחת?

לא המצאנו את הנוסחא. מקור התיגבורית גם על הטעם לא התפשרנו.

מהו אופן השימוש?

לנוסחת התגבורית שימוש מסורתי מקובל, על פי משקל הגוף: השוקלים עד 30 ק"ג - כרבע כפית, בין 30 ל-45 ק"ג - כחצי כפית, בין 45 ל-60 ק"ג - כפית אחת, השוקלים מעל 60 ק"ג - יותר מכפית ליום.

נהוג לאכול את התגבורית לאחר ארוחת הצהריים ולהרבות בשתית מים.

בשימוש למטרת הרזיה נוהגים לאכול מן התגבורית מעל ל-2 כפיות, בהתאם למשקל הגוף, כחצי שעה לפני ארוחת הצהריים, עם שתי כוסות מים. לנשים הרות ניתן להשתמש מחודש רביעי והלאה.

אין צורך לאחסן במקרר. כמובן שבנוסף מומלץ לעסוק בפעילות גופנית מתאימה.  

מהו הגיל שאפשר להתחיל?

השימוש הנהוג בתיגבורית הינו מעל גיל 5.

לרקיחה יש הכשר?

כמובן, הרקיחה היא בכשרותו המהודרת של הרב מחפוד שליט"א. עניין הכשרות עומד בראש מעייננו.

לפרטים נוספים ניתן לעיין באתר האינטרנט:www.hizukim.co.il

תגיות:הרמב"םבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה