חדשות בארץ

לקראת טקסי יום הזיכרון והחשש מעימותים: זו ההנחיה לשוטרים

שוטרים הונחו לא להתעמת עם משפחות שכולות, גם במידה ויתחוללו עימותים בין המשפחות לפוליטיקאים במהלך טקסי יום הזיכרון בבתי העלמין

  • ג' אייר התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

שוטרים שיוצבו בבתי העלמין הצבאיים הונחו שלא להתעמת עם משפחות שכולות אם הן יפריעו לפוליטיקאים בטקסי יום הזיכרון בבתי העלמין - כך דווח הבוקר (שני) ב'כאן 11'. בדיווח צוטטו דבריו של בכיר במשטרה, שאמר בשיחה סגורה: "אף שוטר לא ירים יד על משפחות שכולות".

משרד הביטחון הוציא לעובדיו הנחיות לקראת יום הזיכרון. כחלק מההוראות, מארגני הטקס הכניסו לספר הבמה "פרוטוקול הפרעה לטקס" במידה והנחייתו תופרע על ידי מפגינים.

תחת הכותרת "פרוטוקול הפרעה לטקס", מופיע הטקסט שייאמר על ידי הקריינים: "קהל נכבד, אנו מתנצלים על ההפרעה. טקס המשואות הוא טקס ממלכתי ומאחד ויישאר כזה גם בעיתות מחלוקת. נשוב לקיים את הטקס בהקדם. אנא הישארו במקומותיכם". במקרה של הפרת סדר בידי מספר רב של משתתפים, פגיעה ברכוש ואיום על האישיות הבכירה - המשפחות יתבקשו לצאת מבית העלמין, והטקס יתקיים במתכונת מצומצמת עם סיום הפרת הסדר.

כזכור לפני מספר ימים פורסם כי ההנחיה של השרה מירי רגב היא כי במקרה של מחאה במהלך טקס הדלקת המשואות, תשודר קלטת הגיבוי של החזרה הגנרלית.

ברקע המחאות, השרים גלית דיסטל אטבריאן, יצחק גולדקנופף, חיים ביטון, סגן השר יעקב טסלר וח"כ צביקה פוגל הודיעו שלא יגיעו לטקסים שאליהם שובצו בבתי העלמין ביום הזיכרון. מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיעו כי ישתתפו בטקסי יום הזיכרון.

 
 
 
 
 
תגיות:יום הזיכרוןמשפחות שכולותשוטרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה