חדשות בארץ

ליאו די, ששכל את אשתו ושתי בנותיו בפיגוע, יקריא את תפילת יזכור בטקס המשואות

במהלך טקס הדלקת המשואות בהר הרצל ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, יקריא ליאו די את תפילת יזכור

  • ב' אייר התשפ"ג
(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)
אא

הרב ליאו די, שאיבד את אשתו ושתי בנותיו בפיגוע ירי רצחני בחול המועד פסח, נבחר להקריא את תפילת יזכור בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ביום שלישי הקרוב. די נבחר על ידי שרת התחבורה מירי רגב לאמירת התפילה, כמחווה לשכול הנורא שחווה.

לוסי, מאיה ורינה די הי"ד נרצחו בפיגוע הירי בצומת חמרה בבקעת הירדן לפני כשבועיים. ביום שישי ט"ז בניסן היתה המשפחה בדרכה לטיול משפחתי בשתי מכוניות. ברכב אחד נסעו האם ושתי הבנות שנרצחו, וברכב אחר, שנסע לפניהן, נסע אב המשפחה עם שני ילדים נוספים. על הפיגוע שמע האב בדיווחים בתקשורת - ואז הוא ביצע פניית פרסה וחזר לזירה, שם פגש אנשי ביטחון שבישרו לו את הבשורה הקשה.

לאחר האסון הכבד, הדהים ליאו את עם ישראל באמונתו החזקה. בריאיון לרדיו "קול חי", נשאל הרב מהיכן שאב כוחות לדבר על אמונה בהלוויה וענה: "למדתי שיעורים באמונה במשך עשר שנים אצל הרב אפרים גולדברג, וזה החזיק אותי הרבה. הוא אומר שאמונה זה כמו חשבון בנק. אם אתה שם את הכסף שם בזמנים טובים אפשר להוציא אותו בזמנים לא טובים".

הבעל והאב השכול התייחס בדבריו לנושא האחדות בעם ישראל: "אחדות זה המקור של הכל. אנחנו אומרים 'שמע ישראל… ה' אחד'. אם אין אחדות אין לנו כלום".

"ויקטור פרנקל כתב שמי ששרד את השואה זה מי שהייתה לו משימה", הוסיף הרב די. "אנשים שאין להם משימה נפטרו מיד. אני הרגשתי מיד שיש לי משימה. אם עם ישראל מחבק אותנו אולי יש לנו משימה".

תגיות:פיגוע יריליאו די

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה