סלבס בהתחזקות

נועה ירון דיין: "רק אמונה. לעמוד בעיניים עצומות ולהאמין בדרך שלי"

אשת התקשורת התמקדה בתובנות מתוך קריעת ים סוף, בהשראת פסח ובקריצה להתרחשויות במדינה בימים אלה: "אין ארץ שתגן עליי. היציבות של האדמה היא אשליה בדיוק כמו גלי הים הסוערים. אז מה זה משנה בעצם בתוך מה אני הולכת? אין כלום חוץ מהדרך"

  • כ"ח ניסן התשפ"ג
(צילומים: מרים אלסטר, פלאש 90 / shutterstock)(צילומים: מרים אלסטר, פלאש 90 / shutterstock)
אא

אשת התקשורת והסופרת נועה ירון דיין שיתפה אתמול (שלישי) את עוקביה ברשת בתובנות חדשות מתוך קריעת ים סוף, בהשראת חג הפסח, עם קריצה למתרחש בימים אלה בישראל: "תובנה מאוחרת מקריעת ים סוף: כדי לחצות ים צריך קודם כל לדעת שאין ים. מה כן יש? יש דרך. תמיד תמיד יש דרך. כי הבעיה עם לחצות ים, היא העובדה שאין שם דרך. אובייקטיבית. חד-משמעית. אין בים דרך. אז איך חוצים ים? מאמינים בדרך. כמו שכתוב, בפשטות, שהוא, ברוך הוא, הוא הנותן בים דרך", כתבה.

"כדי לעשות דרך איפה שאין סיכוי שיש דרך, צריך לעמוד מול הים ולעצום עיניים. לא לראות כלום. רק ויז'ן. רק מהות. רק תכלית. רק אמונה. לעמוד בעיניים עצומות ולהאמין בדרך שלי. במסע שלי. בחיבור שלי. בקיומה של הדרך שלי גם בתהומות הכי עמוקים של האוקיינוס הכי שחור. גם כשנדמה שאין מצב. אין סיכוי. אין דרך. את זה אני לא עוברת בחיים. 'שם שם, על חוף הים, על הגבול הדק בין אדמה למים, בין המוכר והיציב, לפראי והדינמי. שם עומדים כשרוצים לחצות ים. ושם עוזבים את כל מה שידענו על חוקי הפיזיקה, מנטרלים כל ריח של ריאליזם רציונלי. ומאמינים בדרך שלנו'".

בהשראת המתרחש בימים אלה בישראל, הוסיפה ירון דיין: "כדי להאמין באמת שאין ים שיטביע אותי, מוכרחים קודם להאמין שאין ארץ שתגן עליי. היציבות של האדמה היא אשליה בדיוק כמו גלי הים הסוערים. אז מה זה משנה בעצם בתוך מה אני הולכת. אין כלום חוץ מהדרך. מהמסע. והמסע הזה הוא הדרך מעבדות לחירות. משעבוד לגאולה. משתיקה קורבנית משעבדת, דרך פה - סח, לדיבור משוחרר של עוצמה".

תגיות:קריעת ים סוףנועה ירון דיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה