חדשות יהדות

המכון הישראלי לדמוקרטיה: רוב הישראלים אוכלים כשר ולא עובדים בשבת

80% מכוח העבודה הישראלי לא מעוניין לעבוד בשבת, 70% מקפידים על כשרות, 90% מהמסעדות בירושלים מחזיקות בתעודת כשרות. וגם: כמה לא מוכנים לאכול במסעדות עם תעודת רבנות וסומכים רק על מהדרין או בד"ץ?

  • כ"ח ניסן התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המכון הישראלי לדמוקרטיה פרסם נתונים מסקרנים לגבי החשיבות של כשרות ושבת בעיני תושבי ישראל. מהנתונים עולה כי כ-80% מכוח העבודה הישראלי לא מעוניינים לעבוד בשבת. כרבע מכלל העובדים בשבת הם לא יהודים.

ניתוח התוצאות מראה בצורה חד-משמעית כי יהודים תושבי ישראל לא מעוניינים לעבוד ביום השבת. גם מאלה שכן עובדים, אחוז גבוה מועסק כאיש צוות במלון. כידוע, חלקם עובד בשבת בתחום האירועים וכן מקפיד על הלכות שבת.

עוד עולה מהדו"ח מהם המקומות הקדושים המתוקצבים ביותר. המקום הראשון הוא הכותל המערבי, שזוכה לתמיכה של 54 מיליון שקל. במקום השני קבר רבי שמעון בר יוחאי (13 מיליון שקלים).

ומה עם כשרות? לפי הדו"ח, כמעט 70% מקפידים על כשרות. 35% מהיהודים השיבו כי הם אוכלים רק בבית עסק עם תעודת כשרות מסוימת שהם סומכים עליה, ולא מסתפקים בכל תעודת כשרות.

בקרב הציבור החרדי והדתי-מסורתי יש רוב ברור למי שאוכלים רק בבית עסק שיש לו תעודת כשרות. 48% מאלה ששומרים על כשרות ציינו כי הם סומכים על תעודת רבנות, 19% סומכים על רבנות מהדרין או על רבנויות ספציפיות והנותרים אוכלים רק בד"ץ. מהדו"ח עולה, כי 90% מהמסעדות בירושלים כשרות. בתל אביב, 49% מהמסעדות מחזיקות בתעודת כשרות.

תגיות:עבודה בשבתשבתכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה