חדשות בארץ

נתניהו ביד ושם: "שורדי השואה בחרו בחיים – הם ההוכחה הניצחת שעם ישראל חי"

בנאומו בעצרת הממלכתית ביד ושם לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, סיפר ראש הממשלה בנימין נתניהו את סיפורו המרגש של בנימין זאב ורצברגר: "שרד את השואה, ובגיל מתקדם מירק וניקה את אבני הכותל המערבי. מבחינתו, זה היה הניצחון המוחץ על הצורר"

  • כ"ז ניסן התשפ"ג
נתניהו ביד ושם (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)נתניהו ביד ושם (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אמש (שני) בעצרת הזיכרון הממלכתית ביד ושם, שפתחה את האירועים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. הסיפור המרכזי בנאומו שריגש את הקהל נגע לשורד השואה בנימין זאב ורצברגר ז"ל.

"בנימין זאב ורצברגר נולד בהונגריה. כל משפחתו נספתה בשואה, והוא נשלח למחנות ריכוז שונים. במחנה מאוטהאוזן שבאוסטריה נהג קצין האס.אס. להעיר אותו ואת שאר האסירים מדי יום בצרחות נוראות. 'אתם חולמים על ירושלים?', הקצין צעק עליהם, 'אתם לא תזכו לראות את ירושלים. אתם תראו את ירושלים רק דרך הארובות של המשרפות".

"אלא שבנימין זאב ורצברגר סרב לוותר על החלום. בכוחות עילאיים הוא שרד את השואה, עלה לארץ ישראל והקים משפחה ענפה בעפולה. אבל לרגע הוא לא שכח את ירושלים. בגיל מתקדם הוא בחר להתחיל לעבוד בכותל המערבי. מבחינתו, זה היה הניצחון המוחץ על הצורר - ההוכחה הניצחת שעם ישראל חי".

"כל יום שהוא עבד בכותל, והוא מירק וניקה את אבני הכותל, הוא חש את התפנית העצומה בתולדות עמנו, התפנית משואה לתקומה. כל מכריו ומשפחתו אומרים: לא היה אדם מאושר ממנו. בנימין זאב הלך לעולמו לפני שנה וחצי בגיל 95, אבל נכדיו וניניו נמצאים איתנו הערב".

"אני פונה קודם כל אליכם - שורדי השואה. הניצחון הזה מתגלה במשפחות הגדולות והמפוארות שהקמתם, ובתעצומות הנפש שלכם: בעיצומה של התופת וגם לאחריה - בחרתם בחיים. האמנתם בטוב, עזרתם לאחר, הפלאתם בנתינה ובחסד".

"פסגת הניצחון היא עצמאות מדינתנו בת ה-75", הצהיר נתניהו. "ישראל היא מדינה חופשית, תוססת, דמוקרטית, עתירת הישגים. מדינה שכולנו יחד בונים אותה דור אחר דור".

ראש הממשלה הסביר כי הסיפור מלא ההוד והכאב של מרד גטו ורשה ממחיש את גודל הגבורה שטמונה בעם ישראל, והוא גם מחייב לאמץ את צו הדורות: רוח, כוח ואחדות פנימית. "רק כך ננצח את הקמים עלינו לכלותנו", אמר לסיום. "יהי זכרם הקדוש, של ששת מיליוני אחינו ואחיותינו שנספו בשואה הנוראה, שמור ונצור בלב עמנו לדורי דורות. ה' יקום דמם".

תגיות:יד ושםבנימין נתניהויום הזיכרון לשואה ולגבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה