חדשות בארץ

ליאו די ששכל 3 מבני משפחתו: "יש לי אמונה, יש לי תקווה, מתמקד בילדים שנותרו בחיים"

בריאיון לתקשורת הבריטית, שחזר ליאו די ששכל את אשתו ושתי בנותיו בפיגוע הרצחני: "זיהינו את המזוודות שלנו מכוסות בדם"

  • כ"ו ניסן התשפ"ג
ליאו די (צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)ליאו די (צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)
אא

ליאו די, ששכל שלושה מבני משפחתו, אשתו לוסי ושתי בנותיו, רינה בת 15 ומאיה בת 20, שנרצחו בבקעת הירדן בחול המועד פסח על ידי טרוריסטים פלסטינים, העניק ריאיון לרשת 'סקי ניוז' הבריטית.

במהלך הריאיון שחזר האלמן והאב השכול את האסון הנורא, שקרע את משפחתו לגזרים: "התקשרתי ללוסי, אין תשובה. התקשרתי למאיה, אין תשובה. התקשרתי לרינה, ולא ענתה. היינו קצת בפאניקה בשלב זה והסתכלתי על לינק משפחתי בגוגל וגיליתי שהם בצומת חמרה וזה נראה היכן שהיתה המתקפה הזו"..

"הבן שלי קיבל באתר הזה תמונה של המכונית. רק המכונית, וזיהינו בה את המזוודות שלנו מכוסות בדם".

ליאו וילדיו הסתובבו ונסעו חזרה לצומת אך המשטרה לא נתנה להם להתקרב לרכב. עם זאת, הוצגה להם תעודת הזהות של מאיה. בשלב זה, הם ידעו שהגרוע מכל קרה.

"נסענו חזרה בכביש המהיר לירושלים, הלכנו לבית החולים. לוסי נלקחה לטיפול נמרץ והוכנסה לניתוח. ביום שישי בערב הפיגוע הייתי בבית חולים והיו לי סיוטים ואז התעוררתי והמציאות שלי הייתה יותר גרועה מהסיוטים, אז חזרתי לישון ואז היה לי עוד סיוט. כל מה שיכולתי לדמיין זה הרגע של ההתרסקות והמחבלים והכדורים", הוסיף ליאו.

"בלילה שלמחרת החלטתי להתמקד בטוב ופתאום התמקדתי בשתי בנותיי שנותרו ובבני ואני חשבתי עליהם, והרגשתי תחושת רוגע והצלחתי לישון. הכריזו שהיא מתה ביום שני, ובילינו את אחר הצהריים ההוא (יחד), היה לנו חצי שעה שעה כל אחד לדבר איתה, שרנו לה ביחד", אמר די.

ליאו הודה לשר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי על שהקשיח את התגובה הבריטית הראשונית למתקפה, ואמר: "אני מרגיש שהאמירה הזו אומרת שבריטניה עומדת חד משמעית נגד אלימות ונגד טרור, היא נקודת ציון בהיסטוריה הבריטית מבחינת הדרך שבה היא מתמודדת עם מדינת ישראל. עד עכשיו, לא היה גינוי חד משמעי לאלימות, למעשה היה סוג מאוד של גינוי מאולץ של אלימות, שלדעתי זה מעט אשמתו של משרד החוץ.

"הוא עשה את הדבר הנכון, הוא עשה את הדבר האמיתי ואני יכול רק להודות לו מעומק ליבי. זו עשויה להיות תחילתו של מעגל חדש של שלום. אנחנו צריכים להפסיק לתת לטרור כל צוהר אפשרי של טוב, אנחנו צריכים לגנות אותו על הסף, זה רוע גמור, טרוריסטים הם רשע גמור. צריך להגיד להם את זה ולהתייחס אליהם ככאלה.

"אני לא חש כלפיהם שום שנאה. אני מרגיש שכוחות הביטחון הישראליים יעשו מה שהם בדרך כלל עושים, זה לעקוב אחריהם ולמצות איתם את הדין, מה שלדעתי נכון כי זה מונע את הפיגוע הבא שהם עלולים לעשות. יש לי אמונה, יש לי תקווה, ואני מאמין שהאלימות בעצם נגרמת על ידי אחוז קטן מהאוכלוסייה הפלסטינית והרוב המכריע של הפלסטינים הם אנשים טובים. הם הקורבנות העיקריים של המשטר הפלסטיני, וכך גם האנשים בעזה קורבנות המשטר שלהם", סיים די את דבריו.

תגיות:אמונהליאו דיפיגוע בבקעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה