חדשות בארץ

קרעי: "העדר הכיסוי הסלולרי ביו"ש מסכן חיי אדם"

תושבי יהודה ושומרון נוסעים בכבישים ללא קליטה סלולרית, כך שבזמן פיגוע או תאונה אין להם דרך להזעיק עזרה. שר התקשורת שלמה קרעי הודיע על צוות בין-משרדי להסרת החסמים הקיימים להקמת אתרים סלולריים חדשים

קרעי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)קרעי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

בעיות הקליטה הסלולרית הנרחבות בכבישים רבים ביהודה ושומרון מסכנות חיי אדם, ולא מאפשרות תקשורת דחופה בדגש על התקופה הביטחונית הרגישה. הבעיה נעוצה בעובדה שישנם עשרות אתרים סלולריים שהקמתם מתעכבת. לפחות 12 מתוכם ממתינים לאישורים של גורמים שונים במשרד הביטחון ובצה"ל.

שר התקשורת שלמה קרעי הודיע היום (ראשון), כי משרדו מתחיל לפעול על מנת למצוא פתרון לכיסוי הקליטה הסלולרית בצירים וביישובים ביהודה ושומרון. השר שיגר מכתב אל שר הביטחון יואב גלנט ואל השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', בו הודיע על הקמת צוות בין-משרדי שנועד למפות ולהציע דרכים להסרת החסמים הקיימים להקמת אתרים סלולריים חדשים ביהודה ושומרון.

הצוות בהובלת משרד התקשורת ימנה נציגים מצה"ל, מהמנהל האזרחי, ממשרד הביטחון, מהשלטון המקומי באיו"ש ומהמשרד להגנת הסביבה.

כאמור, תקשורת סלולרית מהווה תשתית וצורך חיוני ותקינותה נוגעת לחיי אדם. במיוחד כאשר יש צורך ביצירת קשר עם כוחות הביטחון וההצלה במצבי חירום כמו תאונות, פיגועים ובכלל.

שר התקשורת הצהיר כי "העדר הכיסוי הסלולרי מסכן חיי אדם. העדר סמכויות וכלים חוקיים לאכיפה כתוצאה מתלות באישור אלוף וגרירת הרגליים בהקמת אתרי סלולר ביו"ש לא יכולים להימשך יותר".

קרעי הוסיף כי "הקמת אתרי סלולר חדשים ופתרון בעיית הקליטה יחזקו את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ויקבעו יתד נוסף של ריבונות ישראלית בשטח."

נציין כי בשנת 2018 קבע משרד הביטחון שהכיסוי הסלולרי במרחב הינו צורך ביטחוני. למרות זאת, כיום איכות הכיסוי הסלולרי ביו"ש אינה מספקת ואינה נותנת מענה במקרים של מצבים מסכני חיים.

תגיות:יהודה ושומרוןשלמה קרעיקליטה סלולרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה