סלבס בהתחזקות

הבת החרדית של ננסי ברנדס: "החזרה בתשובה עשתה לי רק טוב. התקרבתי להוריי"

כולם כבר יודעים שליאור לוי, בתו הגדולה של הקומיקאי והזמר ננסי ברנדס, היא חרדית. בראיון שנעשה עמה לאחרונה היא חשפה כמה פרטים חשובים לאין ערוך שלא כולם באמת יודעים עליה, כמו למשל העובדה שעד גיל 17, הגיל שבו החלה את צעדיה הראשונים אל היהדות, כלל לא ידעה מה זה לצום בכיפור או לחגוג את פסח. האם החזרה בתשובה גרמה לה ולהוריה להתרחק אחד מהשני?

אא

כולם כבר יודעים שליאור לוי, בתו הגדולה של הקומיקאי והזמר ננסי ברנדס, היא חרדית. אולם בראיון שנעשה עמה לאחרונה היא חשפה כמה פרטים חשובים לאין ערוך שלא כולם באמת יודעים עליה, כמו למשל העובדה שעד גיל 17, הגיל שבו החלה את צעדיה הראשונים אל היהדות, כלל לא ידעה מה זה לצום בכיפור או לחגוג את פסח. 

"אני זוכרת שהזמנתי חברות לצפות איתי בקדם אירוויזיון שאבא שלי השתתף בו. זה היה בפסח והזמנתי לנו פיצה. הן אמרו לי, 'וואי, זה חמץ'. הן היו יותר יהודיות ממני. לא היה לי מושג מה זה דת. לא צמנו בכיפור ולא שמרנו פסח", מספרת לוי בראיון ב'ווינט'.

לוי (כיום בת 42) הייתה ילדת מרד שחיפשה את עצמה. ולמרות שמבחוץ נראתה שמחה - "בפנים הרגשתי ריקנות". עד גיל 17 היא הייתה רחוקה מהיהדות אלפי שנות אור, ולמעשה - רחוקה גם מעצמה כפי שהייתה רוצה להיות, עד שחוברת קטנה של ברסלב עם הכיתוב 'אוהבים אותך' - נפלה אל ידיה. "יום אחד, אחרי הלימודים, מחוץ לבית הספר, חסיד ברסלב חילק חוברת קטנה שכתוב עליה 'אוהבים אותך'. גרתי בתל־אביב, והיה כתוב שהחוברת נכתבה ביבנאל, העיר של הברסלבים. זו הפעם הראשונה ששמעתי על המקום הזה".

כיום היא נשואה ליונה והשניים גרים ביבנאל ביחד עם שלושת ילדיהם ונכדתם. 

כשנשאלה מה היה בחוברת שתפס אותה, ענתה: "היה כתוב שם שיש לעולם בורא שאוהב אותי, ומחכה לי". עוד הוסיפה לוי כי קראה בחוברת גם על קיומה של הנשמה לצד הגוף, ועל כך שמה שבאמת מחזיק את הנשמה הוא רוחניות ולא תענוגות גשמיים. "זה מאוד דיבר אליי", היא אומרת. "לפני כן קראתי על נצרות, בודהיזם וספרי מודעות, והרגשתי פה שזה מה שאני מחפשת".

עם התובנה העמוקה הזו ומבלי להתמהמה רגע אחד - החלה לשמור שבת. 

"לא הצלחתי לצום ביום כיפור, אז צמתי ביום רגיל לכפר על זה", היא משחזרת את תחילת הדרך שלה. "באתים לשיעורים בבית הכנסת בשכונה. כל השנה האחרוה בתיכון התחזקתי לאט לאט. בהתחלה ההורים לא שמו לב, אבל אז התחלתי להתלבש צנוע. הם אמרו לי 'עכשיו חורף. נראה אותך מצליחה בזה בקיץ'".

מיד עם סיום התיכון, החליטה לוי, בצעד אמיץ ביותר - לעלות לירושלים וללמוד שם במדרשה לבעלות תשובה - צעד בלתי נתפש לכאורה, עבור ילדת שמנת שכמותה. "הייתי ילדה מפונקת, ופתאום חדר של שש בנות שישנו במיטות קומותיים, ומדריכה שאומרת לי שתורי לשטוף את החדר. ביקשתי ממנה שתלמד אותי לשטוף. היה קשה להסתגל, אבל נשארתי, כי מצאתי את עצמי. השלמתי בשיעורי תורה כל מה שלא ידעתי, וההורים שלי הגיעו להתארח במדרשה בשבת. ובשבתות בבית, הייתי נוסעת לבני ברק לקנות אוכל כשר. קניתי גם סירים חדשים ופלטה".

ואיך קיבלו את זה הוריה? אמה, שרה, נבהלה בהתחלה מזה שלא תוכל לקחת את הנכדים לים או לסרט, אבל אביה היה פתוח וקשוב יותר. לשאלה האם הצליחה לא להתרחק מהוריה, השיבה לוי כי "הרב שלי הסביר כמה כיבוד הורים חשוב ושאין דבר כזה להעיר להורים. זה גרם לכך שהתקרבתי להורים שלי. היה לי חשוב שלא ייבהלו, ושיבינו שדת זה דבר יפה. 

"החזרה בתשובה עשתה לי רק טוב", היא מסכמת. "הפסקתי להיות בסערה, נכנס רוגע נפשי. התחיל להיות לי אכפת יותר ממה שקורה סביבי. זה כבר לא לראות רק את עצמך. כשאדם חוזר בתשובה יש לו הרבה אורות, יש תחושה שאני גיליתי את האמת ושכולם חיים בשקר. ואז מתחילים חיכוכים".

תגיות:ברסלבבתננסי ברנדסחרדית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה