חדשות בארץ

הרפורמה המשפטית לא תקודם בחודש הראשון של מושב הקיץ

בכירים בקואליציה אומרים כי חקיקת הרפורמה לא תקודם באופן חד צדדי בתחילת מושב הקיץ של הכנסת. בשבוע הבא ייערכו בבית הנשיא ימי משא ומתן על פשרה אפשרית

  • כ"ב ניסן התשפ"ג
(צילום: Olivier Fitoussi/POOL)(צילום: Olivier Fitoussi/POOL)
אא

בכירים בקואליציה אומרים כי הרפורמה המשפטית לא תחוקק באופן חד צדדי, לפחות לא בחודש הראשון של מושב הקיץ – כך דווח הבוקר (חמישי) בכאן רשת ב'.

הסיבה לכך היא שתקציב המדינה חייב לעבור בכנסת עד סוף חודש מאי, ועל פי הבכירים, אין אפשרות לנהל שני הליכי חקיקה בסדר גודל כזה במקביל.

בשבוע הבא ייערכו בבית הנשיא ימי משא ומתן על פשרה אפשרית ברפורמה המשפטית.

במהלך ימי חג הפסח נערכו דיונים אודות הפשרה, ובהם השתתפו צוותים מקצועיים משני הצדדים. בדיונים השתתפו, בין השאר, מכוני מחקר שונים, ובהם מכון תכלית והמכון הישראלי לדמוקרטיה, וכן אקדמאים כמו פרופ' יניב רוזנאי מאוניברסיטת רייכמן וד"ר אביעד בקשי מפורום קהלת. המטרה היא לגבש את מסגרת הדיון לימי המו"מ בשבוע הבא של הצוותים הפוליטיים, וינסו להגיע להסכמות ראשוניות.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', הצוותים המקצועיים דנו בנושא בו יחלו דיוני המו"מ. במחנה הממלכתי התעקשו להתחיל דווקא בוועדה למינוי שופטים, מתוך הבנה כי אם הנושא הזה לא ייפתר, לא תהיה הסכמה רחבה גם בשאר הנושאים. באופוזיציה מסרבים נחרצות לאפשר לקואליציה למנות שופטים.

בליכוד, מנגד, ביקשו להתחיל את הדיונים בנושאים אחרים כמו חוק יסוד: החקיקה, סמכות בית המשפט העליון לפסול חוקים ועוד - זאת מתוך רצון להגיע תחילה להסכמות בנושאים הפשוטים.

במערכת הפוליטית, גם בקואליציה וגם באופוזיציה, לא נותנים סיכויים רבים להצלחתן של שיחות המו"מ. גורמים בקואליציה חושבים כי הרפורמה כבר לא תקודם אם לא יגיעו להסכמות, ואולי רק חלק קטן ממנה יעבור זאת כדי לרצות את קהל הבוחרים הימני. באופוזיציה סבורים כי בליכוד ימרחו את הזמן של המו"מ במהלך כל כנס הקיץ כדי לקנות שקט.

תגיות:קואליציההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה