חדשות בארץ

בג"ץ דן בעתירה נגד מינוי בן גביר לשר לביטחון לאומי. בן גביר: "עתירה פוליטית"

בעתירה, שהוגשה על ידי "תג מאיר" ואנשי העסקים אורני פטרושקה ויוסי שוסמן, נטען כי מינוי יו"ר עוצמה יהודית לשר לביטחון לאומי לוקה בחוסר סבירות קיצונית. בן גביר, שייצג את עצמו, טען מנגד כי "מנסים להכניס את בית המשפט לשדה הפוליטי"

אא

בית המשפט העליון דן היום (שני) בעתירה שהוגשה נגד מינויו של ח"כ איתמר בן גביר לתפקיד השר לביטחון לאומי. העתירה הוגשה על ידי ארגון "תג מאיר", התנועה לחיזוק הסובלנות בציבור הדתי ואנשי העסקים אורני פטרושקה ויוסי שוסמן, ונטען בה כי המינוי לוקה באי סבירות קיצונית.

העותרים טענו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "לא שקל את מכלול השיקולים המתחייבים בנסיבות העניין". לדבריהם, חוסר הסבירות הקיצוני במינוי נובע בין היתר שבן גביר "פועל באופן שיטתי ולאורך שנים נגד שלטון החוק, הסדר הציבורי ושלום הציבור".

עו"ד גלעד ברנע, המייצג את העותרים, אמר בדיון כי "כאשר בן גביר מתייחס לחברי כנסת מכהנים כמחבלים, מה הציבור שלו מבין? איזה מסר עובר? הוא לא חזר בו. הוא מדבר על חופש הביטוי שלו ועל החסינות הפרלמנטרית שלו. הוא ניצל את התפקיד שלו כחבר כנסת".

עו"ד אסף פינק, גם הוא מייצג העותרים, אמר כי "בן גביר ואשתו תורמים כסף לארגון להב"ה. זה אדם שלא שינה שום דבר חוץ מאת הרטוריקה שלו".

בן גביר, שייצג את עצמו, אמר במהלך הדיון כי "מנסים להכניס את בית המשפט לשדה הפוליטי. פתאום יש מדרון חלקלק. באים היום העותרים ורוצים לעשות מדרון חלקלק – רוצים להתערב בשיקול הדעת של ראש הממשלה".

עוד הוסיף, כי "יש פה עניין של דעות. אני מתקומם מהעובדה שחברי כאן, באין שום בסיס, טוען כאילו מפי שערבים שווים למחבלים. אני השר של הציבור הערבי. אני נלחם על המשמר הלאומי גם בשביל אנשי רהט. במגזר הערבי מצפים ממני. כשאני מדבר על מחבל אני מדבר על מי שרצח".

עו"ד שוש שמואלי, באת כוחה של בהרב-מיארה, אמרה: "אנחנו מייצגים את ראש הממשלה משום שכשהעתירה הוגשה הוא עדיין לא מונה לתפקיד ראש הממשלה. היועצת המשפטית לממשלה מצאה אומנם קשיים ניכרים במינוי, אך לדבריה הוא לא חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין שבן גביר שינה את דרכו".

שמואלי הוסיפה כי "הגם שהחלטת ראש הממשלה למנות את בן גביר מעוררת קשיים ניכרים, אין היא חוצה את הרף המשפטי של אי סבירות קיצונית המקימה עילה להתערבות שיפוטית בה. זאת בייחוד נוכח חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות שבהן הורשע".

בצאתו מהדיון בבג"ץ, אמר בן גביר כי "מדובר בעתירה פוליטית. כולם ראו איך מנסים לגרור את בית המשפט לדיון הפוליטי. הם הופכים את בית המשפט לקרקס פוליטי וזה היה פשוט מביך לראות עותרים שמגיעים לכאן, לא מבינים בחומר שהם טוענים, לא מסוגלים אפילו להביא אסמכתאות, וזו התנהלות פוליטית. הם רוצים להצליח? שילכו לבחירות. תפסיקו להשתמש בבית המשפט לפוליטיקה".

תגיות:בג"ץאיתמר בן גבירהמשרד לביטחון לאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה