חדשות יהדות

70 טון מצות, 120,000 בקבוקי יין: אוקראינה נערכת ל-142 סדרים ענקיים

תחת אש, צפויים רבבות יהודי אוקראינה להסב כבני חורין בסדרים הציבוריים והחגיגיים וליהנות ממיטב המאכלים המשובחים. בימים הקרובים יחולקו 56,000 חבילות מזון ליהודי אוקראינה

  • י"א ניסן התשפ"ג
אא

פסח תחת אש: ימים ספורים לפני חג הפסח, ובאוקראינה, שעודנה תחת מלחמה מתמשכת, נערכים במלוא המרץ לקראת ליל הסדר. עבור יהודי אוקראינה, זה יהיה חג הפסח השני תחת אש.

בליל החג, יערכו שלוחי חב"ד ורבני הקהילות היהודיות 142 סדרי ליל הסדר בכל ערי אוקראינה, בהשתתפות מוערכת של רבבות יהודים, אנשים, נשים וטף. אל השלוחים יצטרפו נבחרת תלמידי ישיבות חב"ד מרחבי העולם, שיבואו במיוחד לסייע למערך השליחות, במסגרת תכנית 'מרכז שליחות' שיזם הרבי מליובאוויטש.

בליל הסדר יקבל כל יהודי קערה אישית, ובה כל סימני החג, וזאת לצד מצות מהודרות ויין לארבע כוסות. בנוסף, יסבו יהודי אוקראינה, כבני מלכים, בסעודת חג עם מיטב מאכלים משובחים כיד המלך.

עוד קודם ליל הסדר, ייהנו יהודי אוקראינה מחבילות מזון, אותם יקבלו משלוחי חב"ד ורבני הקהילות, במסגרת מבצע ענק של 'קמחא דפסחא'. חבילות מזון ובהם עופות, דגים, ושפע מוצרי מזון, שיעשירו להם את ימי החג. בנוסף, יקבלו יהודי אוקראינה גם הגדות של פסח מרהיבות עין.

מאחורי הקלעים של מערך 142 אירועי ליל הסדר, עומד מוקד ההצלה של חב"ד JRNU שכבר מתחילת החודש שעבר, החל לשנע כמויות ענק של אוכל לאוקראינה. שימו לב למספרים: 56,000 חבילות מזון, 70 טון מצות, 120,000 בקבוקי מיץ ענבים, 98 טון בשר ועופות ומוצרים כשרים לפסח.

על פי הנתונים עולה כי מדובר ב"מבצע פסח" הגדול ביותר בכל הזמנים בתולדות אוקראינה. "אנחנו עושים הכול, שלמרות המלחמה ולמרות המצב המאתגר, יהודי אוקראינה יזכו להיות השנה בני חורין", אומרים במוקד JRNU, המלווה את מערך השליחות באוקראינה מאז קריסת מסך הברזל, ופועל במסגרת 'ועד שלוחי חב"ד' המייצג את כלל הקהילות באוקראינה.

הסדרים הציבוריים ייערכו בבתי הכנסת ובמרכזים הקהילתיים, כשבחלק מהערים המופגזות, ייערכו הסדרים במרחבים מוגנים. מאחורי כל סדר ציבורי, תכנון מוקפד ורישום מסודר של כלל יהודי האזור, אותו מבצע השליח ורב הקהילה.

המשלוחים ושמחת החג יגיעו לכל הערים, גם לעיירות והקהילות המרוחקות. הסדרים הגדולים ייערכו בערים קייב, ניקולייב, ז'פרוז'ה, חרקוב, אודסה, דנייפרו, פולטובה וצ'רנוביץ. "אנחנו תמיד משאירים מקומות פנויים, בנוסף לרישום", סיפר רבה של חרקוב ושליח חב"ד הרב משה מוסקוביץ, "הניסיון הוכיח שישנם הפתעות ויהודים ששמעו על הסדר הציבורי ברגע האחרון מגיעים הנה. המאמץ שלנו, על פי הוראתו של הרבי מליובאוויטש, שאף יהודי לא יישאר מאחור וכל אחד יזכה לטעום מצה שמורה ולהיות בן חורין".

תגיות:ליל הסדרמצותאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה