חדשות בארץ

נתניהו השהה את החקיקה: "סרבנות זה קץ המדינה. לוקח פסק זמן להידברות"

ראש הממשלה הודיע על השהיית חקיקת הרפורמה המשפטית במטרה להגיע להסכמה עם האופוזיציה, ותקף את גילויי הסרבנות: "מיעוט קיצוני מוכן לקרוע את המדינה שלנו לגזרים"

נתניהו (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)נתניהו (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)
אא

(קרדיט: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שני) הצהרה מיוחדת, בה הודיע על השהייה של חקיקת הרפורמה המשפטית במטרה להגיע להסכמה רחבה עם האופוזיציה.

"אני ער למתח העצום שהולך ונצבר בין שני המחנות, בין שני חלקי העם", פתח נתניהו. "אני קשוב לרצונם של אזרחים רבים להפיג את המתח הזה. אבל יש דבר אחד שאינני מוכן לקבל: יש מיעוט קיצוני שמוכן לקרוע את המדינה שלנו לגזרים. הוא נוקט באלימות, מצית אש, מאיים לפגוע בנבחרי ציבור, מלבה מלחמת אחים וקורא לסרבנות שהיא פשע נורא".

"מדינת ישראל לא יכולה להתקיים בלי צה"ל וצה"ל לא יכול להתקיים עם סרבנות. סרבנות מצד אחד תוביל לסרבנות מהצד השני. סרבנות זה קץ המדינה שלנו. ולכן אני דורש מראשי זרועות הביטחון ומראשי הצבא להתנגד בתקיפות לתופעת הסרבנות – לא להכיל אותה, לא לקבל אותה, לעצור אותה. אלה שקוראים לסרבנות, לאנרכיה ולאלימות – קורעים במודע את התינוק לגזרים".

"אבל רוב רובם של אזרחי ישראל, משני צדי המתרס, אינם רוצים לקרוע את התינוק. הם אינם מוכנים לקרוע את העם לגזרים. אזרחי ישראל, אני אינני מוכן לקרוע את העם לגזרים", הצהיר  נתניהו. "במשך שלושה חודשים קראתי פעם אחר פעם להידברות, וגם אמרתי שאהפוך כל אבן כדי להגיע לפתרון. כי אני זוכר, אנחנו זוכרים, שאיננו עומדים מול אויבים. אנחנו עומדים מול אחים. ואני אומר כאן ועכשיו: אסור שתהיה מלחמת אחים".

"אנחנו נמצאים בנתיב של התנגשות מסוכנת בחברה הישראלית, בעיצומו של משבר שמסכן את האחדות הבסיסית בינינו. משבר כזה מחייב את כולנו לפעול באחריות", הוסיף נתניהו. "אתמול קראתי את מכתבו של בני גנץ, בו הוא מתחייב להיכנס בתום לב להידברות על כלל הסוגיות. אני יודע שיש עוד אנשים שתומכים בגישה הזאת – להם אני מושיט את ידי, ואני עושה זאת לאחר שקיבלתי את הסכמתם של רוב חבריי. כשיש אפשרות למנוע מלחמת אחים בהידברות – אני כראש ממשלה לוקח פסק זמן להידברות. אני נותן הזדמנות אמיתית להידברות אמיתית".

"אנחנו עומדים על הצורך להביא את התיקונים הנחוצים במערכת המשפט, וניתן הזדמנות להשיג אותם בהסכמה רחבה. זו מטרה ראויה מאין כמוה. ולכן, מתוך אחריות לאומית, מתוך הרצון למנוע את הקרע בעם – החלטתי להשהות את הקריאה השנייה והשלישית של החוק במושב הזה של הכנסת, כדי לתת זמן לנסות להגיע לאותה הסכמה רחבה לקראת החקיקה. כך או כך, נביא רפורמה שתחזיר את האיזון שאבד בין הרשויות, תוך שימור ואף חיזוק של זכויות הפרט".

בהמשך פנה נתניהו למצביעי הימין: "יש לנו את הרוב לעשות זאת לבד בכנסת, עם תמיכה עצומה בעם. רבבות מתומכינו הגיעו הערב לירושלים כדי לתמוך ברפורמה, כדי לומר שצריך שינוי, צריך רפורמה. אני גאה בכם, אתם לא אזרחים סוג ב'. אני מעריך את זה שיצאתם היום לרחובות הבירה שלנו כדי להשמיע את קולכם הדמוקרטי. את הקול שלכם, שלנו, אף אחד לא ישתיק. הגעתם בצורה ספונטנית, לא מאורגנת, לא ממומנת, לא בדחיפה תקשורתית, עם כל הלב ועם כל הנשמה. ריגשתם אותי. אני מבקש מכם רק דבר אחד: תמשיכו לנהוג באחריות, ואל תיגררו לשום פרובוקציה".

"הדרך שלנו צודקת. רוב גדול בציבור מכיר היום בנחיצות של רפורמה דמוקרטית במערכת המשפט. לא ניתן שיגזלו מהעם את הבחירה החופשית שלו. לא נוותר על הדרך שלשמה נבחרנו, אבל כן נעשה ניסיון להשיג הסכמה רחבה", סיכם ראש הממשלה.

תגיות:בנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה