חדשות בארץ

בג"ץ לנתניהו: הגב בתוך שבוע על הטענה לביזיון בית המשפט

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הורתה לראש הממשלה וליועצת המשפטית לממשלה להגיב בתוך שבוע לעתירת התנועה לאיכות השלטון הטוענת כי נתניהו ביזה את בית המשפט

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, הורתה היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו וליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה להגיב בתוך שבוע לעתירה המבקשת לקבוע כי נתניהו ביזה את בית המשפט.

בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נטען כי נתניהו ביזה את בית המשפט בהצהרתו ביום חמישי האחרון בנוגע לרפורמה המשפטית, במהלכה אמר כי הוא "נכנס לאירוע" כדי להוביל להידברות בנושא עם האופוזיציה. בתנועה טענו כי מדבריו וממעשיו של נתניהו "עולה תמונה מבהילה לפיה ראש הממשלה בישראל עושה דין לעצמו – תוך שהוא מפר את הסדר ניגוד העניינים אשר נערך לו על ידי היועצת המשפטית לממשלה, וחמור מכך – מפר בזדון וביודעין את פסק דינו החלוט של בית משפט נכבד זה". העתירה ביקשה לחייב את נתניהו לציית לפסק הדין של בית המשפט, וכן "להטיל עליו קנס, מאסר, או כל סנקציה נדרשת אחרת, וזאת בהתאם למתווה הקבוע בפקודה לביזיון בית המשפט".

במכתב ששיגרה שלשום לנתניהו, הגיבה בהרב-מיארה בחריפות על הצהרתו וטענה כי הייתה בלתי חוקית והפרה את פסיקת בג"ץ ביחס להסדר ניגוד העניינים שלו: "בדברים שנשאת אמש התייחסת ליוזמות הנוגעות למערכת המשפט, ובפרט – הרכב הוועדה לבחירת שופטים, והודעת כי אתה עוסק כעת באופן ישיר ביוזמות אלו. בכך הפרת את פסיקת בית המשפט העליון לפיה בהיותך ראש הממשלה הנאשם בפלילים, עליך להימנע מנקיטת פעולות אשר מעוררות חשש סביר לקיומו של ניגוד עניינים בין האינטרסים האישיים שלך הנוגעים להליך הפלילי לבין תפקידך כראש ממשלה, ולשם כך לפעול בהתאם לחוות הדעת אשר ניתנה על ידי היועץ המשפטי לממשלה למניעת ניגוד עניינים. זאת, בנסיבות בהן בית משפט קבע שלפי הצהרותיך והסכמותיך נוצר גם השתק שיפוטי".

בהרב-מיארה הוסיפה: "במכתבי אליך מיום 1.2.2023 הנחיתי כי יישום המגבלות הקבועות בפסקי הדין ביחס ליוזמות העומדות על הפרק הנוגעות למערכת המשפט מוביל למסקנה כי עליך להימנע מעיסוק ישיר או עקיף ביוזמות אלו במסגרת תפקידך כראש הממשלה. האמור במכתבי מחייב אותך ותיקון החקיקה בעניין הנבצרות אינו פוטר אותך מחובה זו".

"אמש הודעת ברבים כי בכוונתך להפר את פסיקת בית המשפט העליון, ולפעול בניגוד לחוות דעת היועצת המשפטית לממשלה המחייבת אותך לפי פסיקה זו. המצב המשפטי הוא ברור: עליך להימנע מכל עיסוק ביוזמות לשינויים במערכת המשפט, לרבות בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, שכן עיסוק בהן הוא פעולה בניגוד עניינים. הצהרתך אמש וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים".

מסביבת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "כל אדם בר דעת מבין שבעת הזאת של משבר לאומי בעל השלכות פנימיות וחיצוניות למדינת ישראל, ראש הממשלה חייב לפעול כדי לנסות להביא להסכמה לאומית רחבה ככל האפשר, למניעת אלימות ולהבטחת החוק והסדר והתפקוד השוטף של המדינה".

"ראש הממשלה נתניהו לא הפר שום פסיקה של בית המשפט העליון ושום הסדר ניגוד עניינים. להודעת ראש הממשלה אתמול אין שום השלכה על ענייניו האישיים. ממילא, ראש הממשלה נתניהו כבר הודיע לבית המשפט העליון, שאף שופט חדש שייבחר על ידי הוועדה לבחירת שופטים לא יטפל במישרין או בעקיפין בענייניו של ראש הממשלה".

תגיות:בג"ץבנימין נתניהוגלי בהרב-מיארההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה