חדשות בארץ

קירוב לבבות בבני ברק: בשיא ההפגנה - התושבים חילקו אוכל, שתייה וממתקים למפגינים

תיעודים מרגשים: מפגין שמע "שלום עליכם" ופרץ בבכי, אחד מפעילי השמאל ביקש להחזיק ספר תורה במהלך הכנסת ספר תורה, תושבים חילקו ממתקים למפגינים

  • א' ניסן התשפ"ג
(צילום: גילי יערי / פלאש 90)(צילום: גילי יערי / פלאש 90)
אא

רגעים מרגשים בצל המחאה בבני ברק: מאות פעילי שמאל הגיעו הערב (חמישי) בצעדה מקניון איילון לבני ברק, כמחאה על הרפורמה המשפטית.

מספר תיעודים מרגשים שמגיעים מהעיר מצביעים על כך שלמרות החששות שתתקיים מלחמת אחים, בפועל התשבים הפגינו סובלנות רבה, חילקו אוכל, שתייה וממתקים למפגינים, ולא נסחפו לפרובוקציות.

אחד התיעודים המרגשים ביותר הוא אחד המפגינים שפרץ בבכי כשברקע הושמע השיר "שלום עליכם". נחמה כלפה, שצילמה את הסרטון סיפרה לעיתונאית דנה בצלאל כי "המפגין שמע את השיר שלום עליכם, נעצר ופשוט התחיל לבכות. סיפר שהשיר הזכיר לו את בית אביו ז"ל".

תיעוד נוסף הוא מרחוב אבוחצירא בעיר, שם במקביל להפגנת השמאל התקיימה הכנסת ספר תורה לבית כנסת בשכונה. באמצע התהלוכה התאחדו המפגינים עם תושבי העיר וחגגו יחדיו. אחד התיעודים מהעיר מצביע על כך שפעיל שמאל ביקש להחזיק בעצמו למשך מספר דקות את ספר התורה, והתושבים נענים בחיוב וברצון.

תיעוד אחד מראה על חסיד שניגש בנועם למפגין שמאל שמחזיק דגל ישראל, כאשר באופן סימבולי מפריד ביניהם גדר ברזל. החסיד ניגש למפגין ואומר לו "אני מכבד אותך, אתה יהודי ותישאר יהודי. אין לנו דבר נגדכם, כל ישראל ערבים זה לזה". סיום השיחה ביניהם הייתה בלחיצת ידיים, מספר שוטרים שהגיעו למקום מחשש שמדובר בעימות, המשיכו הלאה.

תיעוד אחר הוא מהמוקד העיקרי של ההפגנה, ברחוב ז'בוטינסקי פינת רבי עקיבא. מבעוד מועד הוקמו במקום כמה דוכנים של חלוקת מים ואוכל לרווחת המפגינים – עם שלטים של "כיבוד ושתייה לאחינו התל אביבים, החלוקה חינם". בדוכן סמוך חולק צ'ולנט למפגינים, ובדוכן נוספים ממתקים. המפגינים נצפו ניגשים ומתכבדים.

איך להתנהג עם מפגיני השמאל ואיך עם המסיתים אותם? הרב זמיר כהן בתשובה מפתיעה:

 

תגיות:הפגנהבני ברקהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה