פורום מומחיות

איך מתמודדים עם יחס אלים מילד של השכנים?

איך מתמודדים עם התנהגות אלימה של חבר, ואיך אפשר להשפיע על הגובה באמצעות תזונה?

  • כ"ז אדר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש לי בן יחיד שיש לו חבר-שכן, בדירה הצמודה אלינו, שמשחק תמיד עם ידיים ומכות. אם יש כדור – הבן שלי חוטף בראש, וכך כל דבר שנקרה בדרכו מגיע לראש של הבן שלי. החבר תמיד רוצה להחליט, והבן שלי מתלונן שלא נעים לו, ובכל זאת רוצה בחברתו. אני חוששת שהוא יתחיל להתנהג כמוהו. ניסיתי לחברו עם ילדים אחרים, והצלחתי, אך השכן מהדלת ליד בכל זאת נותר קרוב אליו. איך מתמודדים עם היחס האלים של השכן?

יש כאן שני דברים שכדאי להתייחס אליהם.

1. שאלי את עצמך אם מתאים לך שלבנך יהיה חבר מסוג זה (אם אפשר לקרוא לזה חבר), והחליטי מה נכון לבנך. את האם, ואת המחליטה! אם תחליטי שאינך רוצה שבנך ייחשף לילדים מסוג זה, לכי עם מה שהחלטת, ושימי את הגבול: או שתאסרי עליהם לשחק יחד לחלוטין, או שתמצאי את הדרך לדלל את החברות, כי הרי בני אדם תמיד מושפעים, ואת צודקת בחשש שלך. לכן אי אפשר להתחבר איתו רק בגלל שאין ברירה ואין חבר אחר, או סיבות דומות.

2. כדאי מאוד לנצל הזדמנות זו, ובשיחה פתוחה עם בנך ללמד: מה זה חבר? האם חבר טוב צריך להתנהג כך? מה הוא מרגיש כשהשכן מתנהג אליו כך? למה בכל זאת הוא רוצה להתחבר איתו אם השכן מציק לו?

חשוב מאוד מאוד לשמוע את דעתו בעניין. זו הזדמנות מצוינת ללמד אותו ולהכין אותו לחיים.

יכול להיות שתהיי מופתעת מאוד ממה שהוא יספר לך. יכול מאוד להיות ששיחה כזו כבר תגרום לו להבין לבד מה כדאי לו ומה לא, ואז את נמנעת מאי נעימויות מיותרות עם בנך, שוודאי לא יהיה לו קל להיפרד מחברו. כאשר זה יגיע ממנו, יצאת גדולה ממש!

(יוכי דנחי, יועצת חינוכית ותומכת רגשית לגננות ולאמהות)

* * *

יש לנו בן, נער בן 13, עם מבנה גוף קטן – רזה וגם נמוך. הגובה מפריע לו מאוד. האם יש דרך להשפיע על הגובה שלו באמצעות תזונה מסוימת?

אענה לשאלה זו בהנחה שנבדקו ונשללו סיבות רפואיות לגובה הנמוך, כיוון שאם הגובה נמוך באופן חריג, חשוב לבדוק זאת.

התזונה משפיעה באופן ישיר על תהליכי הגדילה, במיוחד בגיל ההתבגרות. כאשר קיים מחסור בתזונה, במיוחד בחלבון, קיימת גדילה איטית או האטה בתהליך הצמיחה. החלבון מכיל את אבני הבניין של הגוף, ולכן הוא חשוב לתפריט היומי. חלבון מהצומח מתעכל טוב יותר מחלבון מהחי, לכן הוא עדיף, אך ניתן גם לשלב בין סוגי החלבונים (סויה, דגנים וקטניות, ביצים, גבינות וכו'). כמו כן, יש לדאוג באופן קבוע לתפריט עשיר ומגוון, שכולל ויטמינים ומינרלים, ירקות ושומנים.

אציין כי המענה כאן הוא באופן כללי בלבד, ויש להיוועץ באיש מקצוע באופן אישי.

(ד"ר סיגל תמיר, ד"ר לתזונה ומדעי ההתנהגות)

תגיות:שכןפורום מומחיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה