הרבנית חגית שירה

הרבנית חגית שירה בגילוי מיוחד: מה קורה בשמיים בשלושים הלילות מפורים לפסח?

הימים הקרובים הם ימים גבוהים מבחינה רוחנית, ומסוגלים למחיקת עוונות בדרך מעניינת

  • כ"ז אדר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנחנו נמצאים בתוך ימים מסוגלים מאוד, גבוהים ומיוחדים מאוד מאוד. בעל החסד לאברהם כותב נפלא שהקב"ה מפורים לפסח, שלושים ימים עושה לישראל משוא פנים ברוב רחמיו. מה פירוש המושג הזה משוא פנים? הקב"ה בוחר בנו, בלי קשר למעשים שלנו. את חייבת להבין שבימים האלה ה' בוחר בך, אוהב אותך, בלי קשר למעשים שלך.

ואז הקב"ה מתחיל בימים האלה, בלילות "להוציא נפשותם מהיכלות הטומאה מעט מעט שיעור חלק אחד משלושים בכל לילה. למשל, קחו את כל העמלק, את כל הטומאה, את כל הדברים הרעים שיש לכם בחיים. דמיינו אותם כמו כיכר לחם אחת. פרסו את הכיכר הזו לשלושים פרוסות. כל לילה לוקחים פרוסה אחת בשמיים, מקרצפים אותה, מוחים אותה, ואפילו שורפים אותה, מאבדים אותה. זאת אומרת, כל לילה עושים לכם ניקיון יסודי לנפש, לנשמה שלכם, מטהרים אתכם, ומנקים אתכם, ולמה? כי ה' רוצה להיטיב עם בניו, ולהוציא אותנו משערי הטומאה כדי שבליל הפסח אנחנו נהיה בני חורין.

בספר ילקוט יוסף של הרב יצחק יוסף שליט"א, מובא דבר נפלא בהקדמה שלו. כתוב שם שייטיב האדם מעשיו שלושים יום קודם הפסח, כי בימים האלה עולים הנפשות לאט לאט מרשות הסיטרא אחרא, והמקובלים כותבים שבשלושים הימים האלה צריך ללכת בדרך טובה, לקיים דרכי תשובה, ואז הקב"ה מוציא אותנו, והכל לפי מעשיו של האדם.

בשמיים עכשיו עושים לכן ניקיון יסודי אמיתי. מנקים אתכן מהפחדים, מהדאגות, מהטומאה, מהבלבולים, מכל הדברים הלא טובים. אנחנו כאן למטה מנקות את הבית, מתחילות לנקות ולקרצף, ואנחנו גם צריכות לעזור לנקות את הנשמה שלנו. בימים האלה פשוט - לברוח. לברוח מלשון הרע, מרכילות מראיית דברים לא טובים, פשוט להשתדל להתנהג בטהרה בימים האלה. אלה ימים שממש ממש צריך לברוח מכל הדברים הלא טובים, ולמעלה מנקים אותנו. למטה אנחנו מנקים את עצמנו, ובעזרת ה' וכך נזכה בליל הסדר לשבת בני חורין, כי את הפרוסה האחרונה נשרפת בביעור חמץ. ככה מתכוננים לפסח. פסח כשר ושמח! 

חודש אדר עוד לא נגמר. בואי לפגוש את הרבנית חגית שירה, את השחקנית מאירה רפאלי במופע סטנד-אפ, את הרב המקובל יצחק בצרי ואת הרב הסטנדאפיסט יעקב חמו באירועי הידברות: בשבילך נברא העולם. בית שמש כ"ז אדר 20.03 | פתח תקווה כ"ח אדר 21.3לחצי כאן או התקשרי 073-222-1240

תגיות:הרבנית חגית שירהפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה